sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

درباره خور و بیابانک

خور و بیانانک در شرقی‌ترین قسمت استان اصفهان قرار گرفته. خور به معنای نگهبان آفتاب و بیابانک به معنای بیابان کوچک اسم روستایی قدیمی در همان منطقه است. با فاصله کمی از شهرستان خور و درست در وسط کویر در حالی که انتظار دارید فقط کویر طلایی رنگ را ببینید ،دریاچه نمک خور، بزرگترین دریاچه‌ی فصلی نمکی جهان، با لایه‌ی خیلی نازکی از نمک (بین ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر) و به وسعت بی‌نهایت پوشیده شده. منظره‌ای اثیری و وسیع در قلب بیابان‌های ایران.

کره‌ی زمین در منطقه‌ی خور و بیابانک عوارض عجیب و چشم‌اندازهای درخشانی دارد.

محلی‌ها به این دریاچه نمکی و اطرافش پلایا می‌گویند. دریاچه نمکی خور و بیابانک بافت عجیبی به شکل کندوی زنبور عسل داره و در وسعت زیاد مانند دشتی از برف سفید جلوی چشمان شما ظاهر می شود. با استفاده از نمک‌های طبیعیِ این منطقه بزرگترین آبشار نمکی جهان نیز ساخته شده که این آبشار مصنوعی تماما از بلورهای نمک ساخته شده و آب یا در واقع آب نمک حاصل از سرازیر شدن از این آبشار به حوضچه ای زلال و شفاف و متفاوت زیر این آبشار منتقل می‌شود . شما در قسمت آبشار کویر نمک با منظره‌ای کاملا متفاوت مواجه خواهید شد. این منظره شامل آبشار نمکی، حوضچه نمکی، دشت نمک و کلبه‌های گِلی گنبدی شکل آن برای همیشه در خاطر شما باقی خواهد ماند.

به فاصله کمی از این دشت نمک کویرهای معروف و مخملین ایران قرار دارد. تپه‌های شنی که جون می‌ده برای اسکی روی شن. تپه‌هایی که ممکنه با وزش باد جای خودشون رو تغییر بدن و حال و هوایی رمزآلود به این منطقه دادن. شب‌های اینجا با مزرعه‌ای از ستاره‌ها و آرامشی عجیب انتظار شما رو می‌کشه. طبیعت خشک این منطقه بسیار خاص و منحصر به فرده، هنگام پرسه زدن در این محیط شاید بهتر باشه خیلی به چشم‌هاتون اعتماد نکنید چون دیدن سراب‌های جذاب و دلربا از ویژگی‌های طبیعت اینجاست، طبیعتی که به سختی در کلمات قابل توصیفه.