sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

فرودگاه بین المللی جزیره کیش

فرودگاه بین المللی کیش در آبان ماه 1356 افتتاح شد. این فرودگاه طی روندهای عمرانی قبل و پس از انقلاب قرار گرفت تا اینکه بالاخره در سال 1371 جزیره منظقه ی آزاد اعلام شد و جان تازه ای گرفت و در سال 1373 باندهای این فرودگاه به چراغهای شب مجهز شد و پس از آن دوره ی پر رونق فرودگاه بین المللی کیش آغاز شد. مساحت فرودگاه کیش نه میلیون متر مربع است و دارای پنج ترمینال می باشد که آمادهی سرویس دهی همزمان به 10 پرواز داخلی و بین المللی است.

امکانات

فرودگاه بین المللی کیش را می توان از پر امکانات ترین فرودگاه های کشور ایران خواند زیرا از امکانات به روز و مناسبی برخوردار است که در اینجا تعدادی از آنها را نام می بریم:

-اینترنت رایگان

-رستوران

-پارکینگ (مساحت 6400 متر مربعی)

-خدمات اورژانس و پزشکی (این خدمات در تمام ساعات فعالیت فرودگاه به مسافرین عرضه می گردد)

-امانت بار (مسافرین می توانند لوازم خود را به شکل امانت به این قسمت واگذار کنند)

-خدمات بسته بندی (برای حفظ ایمنی بار مسافرین می توانند بار خود را بسته بندی کنند)

-خدمات بانکی ( بانک ملی ایران در این فرودگاه آمادگی خدمت گزاری به مسافرین را در دو شیفت صبح و عصر دارا است)

-خدمات لیموزین

-خدمات پستی

-صرافی (در دوشیفت صبح و عصر فعال است)

– فروشگاههای متنوع (محصولات فرهنگی، ساعت، صندلی ماساژورو…)

-خدمات سی آی پی

-خدمات برگزاری جلسات

مقاصد پروازی

همانطور که گفته شد تعداد پروازهای روزانه در فرودگاه بین المللی کیش بسیار بالا است و مقاصد زیادی را در بر میگیرد که عبارتند از: بندرعباس،تبریز، مشهد، تهران، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، ساری، کرمان، دبی ، ابوظبی، دمشق و… .

شرکتهای فعال هواپیمایی

برای یک فرودگاه پر ترددی مانند فرودگاه بین المللی کیش لازم است که شرکت های هواپیمایی متنوعی در آن فعال باشند و پروازهای آن را پوشش دهند. در این فرودگاهها تقریبا تمامی شرکت های هواپیمایی ایران حضور دارند که عبارتند از: ایران ایر، کیش، ماهان، آسمان، ارم، زاگرس، تابان، آریا، ساها، کاسپین، نفت و…

نکته ی آخر

جالب است بدانید که در نوروز سال 1396 فرودگاه بین المللی کیش توانسته رکورد خود را با 135 پرواز در روز به ثبت رسانده است. همچنین در طول تعطیلات نوروز امسال این فرودگاه پس از فرودگاه مهرآباد و مشهد در رتیه ی سوم پر ترافیک ترین فرودگاه های کشور قرار گرفته است.