sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

معرفی فرودگاه بین‌المللی رشت (سردار جنگل)

فرودگاه بین المللی رشت در سال 1347 تاسیس شد. این فرودگاه در بلوار ولیعصر کلانشهر رشت واقع شده‌است. مساحت فرودگاه بین المللی رشت 220 هکتار است که در 7 کیلومتری جاده رشت به انزلی و 15 کیلومتری منطقه آزاد بندر انزلی واقع شده است. با توجه به اینکه رشت در گیلان یکی از قطب های کشاورزی، صنعتگری و گردشگری است فرودگاه آن نیز از مهم ترین فرودگاه های کشور محسوب می شود. در فرودگاه بین المللی رشت زیرساخت و ظرفیت برای ۱۰۰ پرواز در روز در مسیرهای داخلی و خارجی وجود دارد؛ همچنین این فرودگاه دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای خزر و در مسیر کریدور شمال–جنوب (کریدور نوستراک)  و در سومین شهر گردشگر پذیر ایران (رشت) واقع شده است.

ترمینال ها

فرودگاه بین المللی رشت دارای سه ترمینال مجزا است:

ترمینال پروازهای داخلی: این ترمینال در سال 1392 افتتاح شده است. این ترمینال دارای تسهیلات رفاهی مدرن روز می باشد.

ترمینال پروازهای خارجی: پس از سال 1392 و افتتاح ترمینال جدید داخلی، ترمینال قدیمی با بهسازی به پروازهای خارجی اختصاص داده شد. ساخت ترمینال جدید پروازهای خارجی از برنامه‌های این فرودگاه است.

ترمینال پاویون

در این ترمینال که وسعت آن 330 متر مربع است، پروازهای تشریفاتی انجام می شود. به عبارتی مسافران ویژه و پروازهای اختصاصی دولتی و تجاری بطور اختصاصی و با رعایت کامل آداب تشریفات صورت می پذیرد.

شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه بین المللی رشت

ایران ایر، تابان، زاگرس، کاسپین، آسمان، نفت، کیش، بوراجت، هواپیمایی عراق

مقاصد هوایی فرودگاه بین المللی رشت

فرودگاه مهرآباد تهران، فرودگاه مشهد، فرودگاه اصفهان، فرودگاه کیش، فرودگاه عسلویه، فرودگاه اهواز، فرودگاه استانبول، فرودگاه بصره، فرودگاه بغداد

امکانات فرودگاه بین المللی رشت

پارکینگ

دفتر اشیای گمشده

خدمات بار

مراکز خرید

اجاره ی خانه و رزرواسیون هتل

دستگاه های خودپرداز

لیست کالاها و اشیاء ممنوع امنیتی

انواع سلاح گرم

انواع سلاح سرد

انواع مهمات

انواع اسپریها (فلفل، اشک آور، بی حس کننده)

مواد سریع الاشتعال

شماره ‌ها و آدرس فرودگاه

مرکز تلفن  : ۳-۳۳۷۲۷۰۰۱  (۰۱۳)

اطلاعات پرواز : ۱۹۹

آدرس: رشت – فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت

آمار جابجایی مسافر

متاسفانه فرودگاه بین المللی رشت پرواز برنامه ای خارجی ندارد. رچند که افزایش تقاضا و کاهش پروازها سبب افزایش قیمت غیرقانونی بلیط در برخی مسیرهای فرودگاه رشت شده است اما در کل درصد رشد نشت و برخاست هواپیما در ۱۰ سال گذشته باوجود افزایش مسافر همواره از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است.

هتل های نزدیک به فرودگاه بین المللی رشت

هتل آپارتمان صبوری رشت، هتل شبستان رشت، هتل پامچال رشت، هتل پردیس رشت، هتل کادوس رشت و هتل پوریا رشت

حرف آخر

مسافرین محترم می توانند برای سفر هوایی به رشت و یا از رشت به مقاصد دیگر از طریق شرکت تراولچی بیلیت خود را تهیه نمایند و با آرامش و اطمینان خاطر سفر خوبی داشته باشند.