sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

مقررات گمرک جزیره کیش

با توجه به زمانبر بودن انجام تشريفات گمركي، لازم است مسافران مدت زمان لازم براي انجام اين تشريفات را در نظر گرفته تا بتوانند به موقع در سالن ترانزيت فرودگاه حاضر شوند.
مقررات گمرک جزیره کیش

در این مطلب میتوانید مقررات گمرک جزیره کیش را مطالعه کنید تا از وقوع مشکلات احتمالی هنگام سفر به این جزیره پیشگیری کنید…

مقررات ورودی به جزیره کیش

1- همراه داشتن دوربين فيلمبرداري غيرحرفه‌اي، کامپيوتر شخصي (لپ‌تاپ) و تلفن همراه جزو لوازم شخصي مسافر بوده و نياز به ثبت گمرک ندارد.

2- مسافرين به هنگام ورود به کيش چنانچه کالاهاي خارجي به همراه دارند که نياز به ثبت گمرک دارد (کالاهايي غير از لوازم شخصي) قبل از ترک سالن ورودي مراتب را به گمرک اطلاع دهند تا تمهيدات لازم جهت ثبت و تطبيق در برگشت معمول گردد.

3- مسافراني كه از كشورهاي خارجي وارد منطقه مي‌شوند، مي‌توانند به ميزان 160 دلار كالا بدون پرداخت عوارض و مازاد بر آن تا سقف 500 دلار با پرداخت عوارض ترخيص نمايند، به شرط آن‌كه كالاي مذكور جنبه تجاري نداشته و از نوع كالاهاي ممنوعه قانوني و شرعي نباشد.

4- ورود حيوان از خارج از كشور تنها پس از دريافت مجوزهاي لازم از اداره دامپزشكي كيش و ارائه به گمرك مقدور مي‌باشد.

پیش از رفتن به فرودگاه حتما از شرایط و مقررات خروح کالاها از کیش اطلاعات کافی کسب کنید.
مقررات گمرک جزیره کیش

مقررات خروجی از جزیره کیش

1- با توجه به زمانبر بودن انجام تشريفات گمركي، لازم است مسافران مدت زمان لازم براي انجام اين تشريفات را در نظر گرفته تا بتوانند به موقع در سالن ترانزيت فرودگاه حاضر شده و باعث جاماندن ايشان از پروازشان نگردد.

2- مسافران هنگام خروج به سرزمين اصلي، علاوه بر اشياء شخصي مستعمل خود كه به شرط غير تجاري بودن از پرداخت حقوق و عوارض گمركي معاف است، مي‌توانند براي يكبار در سال، كالاي مجاز تا سقف80 دلار (به‌ازاي هر نفر) به شرط غيرتجاري بودن را با معافيت از پرداخت عوارض گمركي خارج نمايند. همچنين مي‌توانند مازاد بر ارزش ذكر شده را با پرداخت حقوق و عوارض گمركي خارج نمايند. تذكر: در صورتي كه به تشخيص ماموران گمرك، جهت خروج كالا به سرزمين اصلي نياز به ثبت معافيت گمركي باشد لازم است مسافران مشمول معافيت با به‌همراه داشتن بليط و شناسنامه يا گذرنامه (براي مسافران خارجي)، جهت خريد کارت سبز گمركي معتبر اقدام نمايند. دفتر صدور كارت سبز در ترمينال خروجي پروازهاي داخلي فرودگاه واقع شده است. قيمت خريد كارت سبز 75هزار ريال مي‌باشد.

3- مسافران لازم است هرگونه کالاي همراه خود را به گمرک اظهار نموده و از اختفاء يا جاسازي نمودن آن يا عبور کالا از مسيرهاي غيرگمرکي خودداري نمائيد. در غير اينصورت قاچاق تلقي و پيگرد قانوني دارد.

4- خروج لوازم‌خانگي بزرگ از قبيل تلويزيون، يخچال، فريزر و همچنين داروي مازاد بر مصرف شخصي توسط مسافران ممنوع مي‌باشد.

5- خروج مواد اوليه و قطعات و لوازم فني مورد استفاده در واحدهاي توليدي توسط مسافران ممنوع مي‌باشد.

6- مسافرینی که حیوانات زنده همراه دارن می بایست شناسنامه و اسناد مربوط به دامپزشکی رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه ای آنرا همراه داشته باشند.

7- خروج كالاهاي زير از كشور ممنوع مي‌باشد:

– اشياء عتيقه و كتب خطي، مسكوكات قديمي، آثار اصيل فرهنگي، تابلوهاي نقاشي عتيقه و هر نوع اشياي تاريخي و ميراث فرهنگي ممنوع است.

– خاويار به ميزان بيش از يك كيلوگرم به ازاي هر مسافر (براي كمتر از يك كيلوگرم بايد ممهور به مهر و يا پلمب شركت شيلات باشد)

– فرش دستبافت بيش از 20 متر مربع به ازاي هر مسافر. (محدوديتي از نظر تعداد قطعات فرش در سقف متراژ ذكر شده وجود ندارد)

– وجه نقد بيش از پنج هزار دلار و يا معادل آن به ارزهاي ديگر براي هر مسافر.

– وجه رايج کشور بيش از پانصد‌هزار ريال

– خروج زيورآلات شخصي به ميزان حداكثر 150گرم از انواع مصنوعات طلا به ازاي هر مسافر مجاز مي‌باشد. – خروج مصنوعات و ظروف نقره به عنوان هديه و سوغات به ميزان حداكثر 3كيلوگرم به ازاي هر مسافر مجاز مي‌باشد مشروط بر اين‌كه در زمره آثار فرهنگي و تاريخي نباشد.

مسافران لازم است هرگونه کالاي همراه خود را به گمرک اظهار نموده و از اختفاء يا جاسازي نمودن آن يا عبور کالا از مسيرهاي غيرگمرکي خودداري نمائيد.
مقررات گمرک جزیره کیش

قابل توجه مسافرینی که با خودروی شخصی از مسیر دریا به جزیره کیش سفر می نمایند:

1- واحد کابوتاژ- گمرک کیش مستقر در اسکله بندرگاه کیش به صورت شبانه روزی بوده و آماده ارائه خدمات گمرکی می‌باشد.

2- عزیزان در بدو ورود حتما پروانه کابوتاژ صادره از گمرک مبدا را به کارمندان مستقر در واحد کابوتاژ تحویل نمایند.

3- قبل از صدور مجوز حرکت از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران می بایست هماهنگی های لازم با شرکت کشتیرانی و اخذ عدم خلافی از ترافیک و امور مربوط به رانندگی صورت پذیرفته باشد.

4- ارائه کارت اسناد مالکیت مربوط به خودرو و کارت شناسائی مالک الزامی است.

5- شروع انجام صدور پروانه کابوتاژ ساعت 8 صبح هر روز می باشد جهت انجام امور بازرسی و تطبیق اسناد راس تعیین شده به دایره مراجعه فرمایند.

6- هرگونه تعمیرات که منجر به تعویض شماره سیلندر و موتور خودرو گردد در موقع خروج نیاز به مجوز وزارت بازرگانی و صنایع خواهد داشت.

7- هرگونه کالاهای خریداری شده و لوازم شخصی همراه را از خودرو خارج و از مسیر سالن ارزیابی مسافری پایانه دریایی به کشتی منتقل نمائید.