sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

۱۷ عادت افرادی که پول جمع می‌کنند

سفر کردن پول می‌خواد، هرچقدر هم که ارزان سفر کنید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. هزینه‌ی هواپیما، قطار، تاکسی داخل شهر، غذایی که می‌خورید، اقامت در هاستل یا هتل، خرید سوغاتی برای دوستان و عزیزان، همه و همه از حساب شما کم می‌کنند و برای اینکه بتوانید سفر کنید لازم است هر ماه و طبق برنامه‌ریزی مشخصی برای آن پول ذخیره کنید، در غیر این صورت مصرف‌گرایی شهری شما را خواهد بلعید و همه‌ی پول خود را خرج کرده و در آخر با این سوال ناراحت‌کننده مواجه می‌شوید که «چرا من پول ندارم سفر کنم؟»

برای پیشگیری از وقوع این حالت و رقم زدن سفرهایی به یادماندنی، ۱۷ عادت افرادی که در جمع‌کردن پول تبحر دارند را برایتان نوشته‌ایم تا از آن‌ها یاد بگیرید و برای سفر بعدی پول ذخیره کنید.

 

  1. آنها از همان لحظه تصمیم‌گیری شروع می‌کنند و اجرای کار را به بعد موکول نمی‌کنند.
  2. آنها پس‌انداز مخصوص دوران بازنشستگی دارند. بهترین حالت، کنار گذاشتن ۱۰ درصد از درامد ماهیانه در حساب پس‌انداز بازنشستگی است.
  3. تفاوت زیادی بین نیازها و خواسته‌هایشان قائلند.
  4. از پرداخت صورت‌حسابهایشان بصورت خودکار خودداری می‌کنند. با اینکه فرایند پرداخت خودکار مزایایی مثل ثبت در حساب… دارد ولی از طرف دیگر نوشتن چک یا پرداخت پول نقد باعث اگاهی ذهنی شما از این رویداد و از دست دادن پول می‌شود.
  5. آنها بودجه دارند. بله داشتن یک صفحه از هزینه‌ها و مخارج و پرداختی که صادقانه و دقیق ثبت شده است از نشانه‌های مهارت فرد برای پس‌انداز کردن است.
  6. از پول نقد برای خرید استفاده می‌کنند. چرا که حالت فیزیکی پرداخت نقدی احساس ناراحت کننده‌ای بابت خرج شدن پول ایجاد می‌کند که خود عامل بازدارنده‌ای برای از دست دادن پول است.
  7. اولویت ایشان پس‌انداز کردن است. قبل از هر اقدام دیگری ابتدا حداقل ۱۰ درصد از درامد ماهانه را به حساب پس‌انداز بازنشستگی واریز کرده و بعد به برنامه‌های دیگر خرید و…. می‌پردازند.
  8. ثبت هزینه‌ها و پرداخت‌ها با جزییات کامل و به ریز حتی خرد‌ترین مبالغ را شامل می‌شود.
  9. آنها به دنبال معامله‌های شیرین و استفاده از تخفیفات هستند.
  10. آمادگی تغییر در زندگی را دارند و به راحتی با آن کنار می‌آیند. رویدادهای مهم زندگی مثل برکناری از کار یا جدایی و یا بیماری قطعا تاثیر منفی مالی را نیز به همراه دارد ولی پول‌جمع‌کن‌ها حساب بانکی خود را از این نوع تاثیرات حفظ می‌کنند.
  11. آنها پول مجانی پیدا می‌کنند. تخفیفی که بیمه‌ها قائل می‌شوند یا کوپن‌هایی که محل کار برای هتل‌ها و یا برای خرید از انبارهایشان به کارمندان می‌دهند پول مجانی گفته می‌شود.
  12. انها از ۳ ماه تا ۶ ماه هزینه معمول‌شان را پس‌انداز دارند.
  13. با خود صادق هستند. اینکه هر روز به سن ما اضافه می‌شود و مسن‌تر می‌شویم یک حقیقت است که بسیاری با نوعی بی‌توجهی به آن زندگی می‌کنند. ولی پول‌جمع‌کن‌ها با افزایش سن که دردها و بیماریهای مزمن و ریسک از دست دادن شغل و… را با خود دارد را هرگز فراموش نمی‌کنند.
  14. خود را مستحق نمی‌دانند. بسیاری از مردم با این تفکر که ما زیاد کار می‌کینیم و لیاقت داشتن فلان چیز را داریم اشتباه می‌کنند. مثلا با اینکه نمی‌توانند از پس هزینه یک روز اسپا یا یک اتومبیل گران بر بیایند ولی خود را مستحق آن می‌دانند.
  15. از حساب پس‌اندازهای آنلاین و تعاونی‌های اعتباری استفاده می‌کنند. چون نسبت به بانک‌ها سود مشارکت بالاتری به آن تعلق می‌گیرد.
  16. فرایند پس انداز و واریز به حساب پس‌انداز را در صورت امکان خودکار می‌کنند. همانطور که پرداخت‌های خودکار احساس ناراحتی ناشی از خرج کردن پول نقد را حذف می‌کند فراهم کردن شرایط برای پس‌انداز خودکار نیز طعم تلخ کم شدن مبلغ دریافتی ماهانه را از بین می‌برد.
  17. از کم شروع می‌کنند. با تغییرات جزئی در شیوه زندگی امکان پس‌انداز مبالغ جزئی فراهم می‌شود و بعد از آن آمادگی ایجاد تغییرات اساسی و کم کردن هزینه‌های هنگفت اضافه ممکن خواهدبود.