sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

آینده سفر

در کنفرانس های امسال چه نوآوری های برای سفر پیش بینی شد؟

 

هرساله کنفرانس ها، سمینارها و نمایشگاه های نوآوری زیادی در دنیا برگذار میشود که بخشی از آن نوید بخش روزهای جذابی در آینده سفر است. از اپلیکشن ها گرفته تا تکنولوژی مربوط به هوش مصنوعی و یا گجت های پوشیدنی عجیب و غریب که هر روز به تعداد آنها افزوده میشود. قصد داریم به معرفی این نوآوری ها و بحث در خصوص تاثیر آنها بر روی آینده سفر و تغییر در سبک سفر بپردازیم. پیش از آن ذکر این نکته ضروری ست که اینها تنها بخشی از نوآوری هاییست که امسال رونمایی شده و مانند همیشه ی تاریخ تکنولوژی، بسیاری از تاثیرگذارترین آنها در خفا و پنهان در حال رشد و احتمالا آماده انفجار موفقیت آمیز در آینده هستند!

 

Spokefly پلتفرم اشتراک گذاری دوچرخه

اشتراک گذاری از دنیای ماشین ها و منزل ها حالا به دوچرخه ها رسیده و اینبار این کمپانی Spinlister است که با ارائه پلتفرم Spokefly قصد دارد تا به آینده سفر های هیجان انگیز شما رنگ و بوی تازه بدهد! داستان از این قرار است که شما میتوانید دوچرخه خود را با پرداخت مبلغی به عنوان دوچرخه اجاره ای در این پلتفرم ثبت کنید. بعد از آنکه مسافری گذرش به شهر شما خورد در صورتی که عضو این پلتفرم باشد و هزینه اشتراک را پرداخت کرده باشد میتواند دوچرخه را از شما اجاره کند. هزینه اشتراک برای یک ماه 30 دلار است که مسافر میتواند با آن روزانه تا 5 ساعت دوچرخه شما را کرایه کند. برای دسترسی و کرایه 24 ساعته باستی اکانت خود را به وضعیتی تغییر دهد که برای او 80 دلار ناقابل آب میخورد.

 

در واقع این پلتفرم علاوه بر راحت تر کردن جابجایی ها برای مسافران مخصوصا در شهرهای نه چندان بزرگ، به درآمد زایی برای محلی ها هم کمک میکند. قطعا از لحاظ محیط زیستی هم طرفداران خاص خودش را دارد، زیرا میتواند تا حدی عبور و مرور با تاکسی ها را کاهش دهد. تصور کنید کوله گردهایی را که از این به بعد با دوچرخه کرایه ای خود در شهرها چرخ میزنند!

 

Oculus Rift واقیت مجازی واقعی میشود

بیشتر ماسک هایی که برای واقعیت مجازی ساخته شده اند بر روی بازی ها و یا تماشای فیلم ها متمرکز بوده اند. این در حالی ست که واقعیت مجازی که شرکت Oculus Rift در حال کار روی آن هست اختصاصا در خصوص آینده سفر و صنعت توریسم طراحی شده است. از همین حالا میتوان کاهش میزان سفرها را تا حد تاثیرگذاری حدس زد! حتی اگر این تاثیر را هم نداشته باشد، یکی از موثرترین فواید آن از پیش معرفی کردن جاذبه های توریستی برای تبلیغات و یا فروش تورهاست.

 

از جمله خصوصیات محصول جدید شرکت Oculus Rift کوچکتر و سبک تر شدن ماسک ها و یا با اصطلاح عینک های واقعیت مجازی ست. از طرف دیگر قدرت رندر تصاویر در نسلهای جدید به حدی پیشرفت کرده که میتواند تا اندازه شگفت آوری حس واقی بودن همه چیز را به شما بدهد!

 

Android Wear نرم افزار مخصوص گجت های پوشیدنی

 

بسیاری از گجت های پوشیدنی در حال حاضر برای کار روی گوشی موابایل شما اپلیکیشن های خود را دارند. این در حالی ست که گوگل در کنفرانس و فستیول SXSW اعلام کرد قرار است برای تمام ابزارها و گجت های پوشیدنی نرم افزار مستقلی بر روی سیستم های اندرویدی آپدیت کند. این کار بدون شک به توسعه و سهولت استفاده از این گجت ها کمک شایانی میکند. بنابراین از گوگل گلس یا همان عینک هوشمند گوگل گرفته تا ساعت های هوشمند و غیره میتوانند به سهولت و کیفیت بالاتری با اسمارت فون شما در ارتباط باشند.

 

Robocoin Kiosk کیف پولتان را در منزل بگذارید!

بسیاری از متقاضیان بیت کوین در جهان میتوانند تا چند سال دیگر به سهولت از مزایای نقد کردن آن در شهرهای بزرگ جهان سود ببرند. اگر نمیدانید بیت کوین چیست بهتر است کمی در مورد آن بدانید! بیت کوین در واقع پول دیجیتال و بدون پشتوانه دولت هاست. تمام پولهای رایج در دنیا تحت پشتوانه کشورها و حکومت هایشان در حال مبادله هستند، این در حالی ست که بیت کوین بدون هیچ پشتوانه ای به باارزش ترین پول حال حاضر جهان تبدیل شده است. بسیاری از توسعه دهندگان این پروژه تاکید میکنند که بایستی فعلا به آن صرفا به دید یک نرم افزار آزمایشی نگاه کرد و نه چیز بیشتر.

 

به هر صورت Robocoin Kiosk این امکان را به دارندگان سرمایه به صورت بیت کوین میدهد که بدون داشتن هیچ کارت بانکی و تنها با داشتن رمز و پسورد و بعد از اسکن کف دست به پولتان دسترسی نقدی داشته باشید! یعنی از آمریکای شمالی گرفته تا ژاپن و هند را میتوانید دست در جیب و بدون هیچ پول نقد یا کارت بانکی سفر کنید! البته لازمه آن این است که پول شما به صورت بیت کوین باشد!

 

Vanmoof Electrified 10 دوچرخه نیمه برقی

 

ظاهر مثلثی و ابعاد استاندارد این دوچرخه هلندی توجه خیلی ها را این روزها به خود جلب کرده است.این دوچرخه برقی که به هیچ وجه ظاهری شبیه یک وسیله برقی ندارد. تکنولوژی بی سابقه بکار رفته در این دوچرخه و موتور کمکی هوشمند آن قابلیت بسیار جالبی دارد. این موتور قادر است تا با یادگیری عادت پدال زدن شما، به مرور خود را با نحوه پدال زدن شما تطبیق دهد! داشبورد زیبای طراحی شده در بدنه این دوچرخه و باتری هایی که به طوری در طراحی آن محو گشته اند میتواند قیمت حدودا 2هزار دلاری آن را توجیه کند!

 

واقعیت افزوده Skully AR-1

کلاه کاسکت مجهز به واقعیت افزوده Skully AR-1 توانست جایزه فستیوال SXSW را در بخش فناوری های مربوط به واقعیت افزوده ازآن خود کند. این کلاه کاسکت باداشتن یک صفحه نمایش در شیشه جلویی کلاه به موتور سوار امکان دید 360 درجه دلخواه را میدهد. همچنین این کلاه با فناوری بلوتوث به اسمارت فون شما وصل بوده و این امکان را میدهد که در صورت داشتن تماس دریافتی بدون توقف به آن پاسخ دهید! هم اکنون تولید این کلاه به مرحله انبوه رسیده و با توجه به قابلیت ها با ارزش آن میتواند به زودی به یکی از ترندهای دنیای دیجیتال تبدیل شود.

 

اگر اهل سفر با موتور سیکلت هستید این نوید را میتوان داد که در آینده سفر شما با داشتن این کلاه جذاب تر و البته ایمن تر خواهد بود!

 

عینک هوشمند Epiphany Eyewear

آینده-سفر

 

فعلا عینک هوشمند گوگل را فراموش کنید! برای فیلمبرداری با کیفیت 720P با عینکی که به چشم دارید دیگر لازم نیست بانک بزنید و یا بعد از خرید آن ورشکسته شوید! سری هوشمند عینک های Epiphany Eyewear با قابلیت فیلمبرداری HD از امسال تنها با قیمت 399 دلار عرضه خواهند شد. این عینک به شما این امکان را میدهد که از هرچه میخواهید بین دو تا هشت ساعت فیلمبرداری کنید! بدنه این عینک از تیتانیوم و پلاستیک طراحی شده و همچنین مدلهای آن از 8 الی 32 گیگابایت هم اکنون در دسترس خرید هستند.

 

Car2Go Black

سیستم اجاره ماشین به صورت رایج این طور است که شما بعد از اجاره آن امکان راندن به میزان و ساعت مشخصی را دارید. در واقع این محدودیت باعث میشود شما مجبور شوید ماشین را از هرجا که کرایه کرده اید به همان جا برگردانید. حتی در خصوص شرکتهای زنجیره ای اجاره خودرو هم داستان به همین صورت است. اما Car2Go Black قصد دارد این بازی را تغییر دهد.

 

این کمپانی در برلین و در محدوده آلمان شروع به کار کرده و قصد دارد وسعت جهانی به کار خود بدهد. به این ترتیب در آینده مسافرها میتوانند بدون محدودیت زمان و یا شهر در خصوص اجاره ماشین، از خدمات این شرکت استفاده کنند.

 

تماس تصویری متفاوت Beam+

همه با تماس تصویری Google hangout و همچنین Skype آشنا هستیم. تماس های تصویری امکان این را داده اند تا افراد از مدیران کمپانی ها گرفته تا پدر و مادر هایی که از فرزندان خود دور هستند بتوانند به شکل بهتری با کارمندان و یا فرزندان خود در ارتباط باشند. ربات تماس ویدئویی Beam+ این قابلیت را دارد که همزمان با حرکت در فضای اتاق بتواند به نقاط مختلف آن دسترسی داشته باشد. این ربات از طریق اسمارت فون و یا کامپیوتر شخصی شما قابل کنترل است و میتوانید در صورت لزوم اتاق فرزند و یا محیط کار کارمندانتان را با آن تحت نظر بگیرید.

 

اما کاربرد آن در صنعت گردشگری و آینده سفر به چه صورت است؟ برای مثال هتلدارها میتوانند برای نشان دادن امکانات هتل خود این قابلیت را در وب سایت های خود قرار دهند که شما قبل از رزرو بلیط هتل بتوانید در اتاق حسابی چرخ بزنید و از کیفیتی که آنها نوید میدهند مطمئن تر شوید!

 

در خصوص سفر همچنین نوآوری های جدیدتری مثل پلیرها و یا تحول در خودروها و دیگر گجتهای هوشمند درحال رخ دادن است. دنیای تکنولوژی در این سالها تقریبا هر صنعتی را تحت تاثیر خود قرار داده است. سفر و آینده سفر هم به حد زیادی متاثر از این سیل دگرگونی بوده. به طوری که بیشتر گردشگران هرساله روش های مختلف نوین را جایگرین شیوه های سنتی سفر میکنند. بنابراین میتوان انتظار داشت آینده سفر دستخوش تغییرات بسیار زیادی ست و برنده کسی ست که بتواند خود را سریعتر با این تغییرات وقف دهد!