sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

درباره ی فرودگاه بین المللی اصفهان (شهید بهشتی)

اصفهان از اولین شهرهای دارای فرودگاه در ایران به حساب می آید . فرودگاه قدیمی آن در منطقه ی صفه قرار دارد که امروزه تنها مورد استفاده ی سپاه قرار دارد. در سال 1361 فرودگاه بین المللی کنونی اصفهان تاسیس شد و مورد استفاده قرار گرفت. مساحت فرودگاه بین المللی اصفهان 1041 هکتار است که در ارتفاع 1542 متری از دریا در منظقه ی کویری واقع شده است. این فرودگاه از تجهیزات پیشرفته ی ناوبری NDB, DME ,ILS DME, DVOR و رادار اپروچ ( SSR-PSR )برخوردار است. فرودگاه بین المللی اصفهان به دلیل دور بودن از منطقه ی مسکونی و شهری باعث آلودگی صوتی و سایر مشکلات برای شهروندان نمی باشد. این فرودگاه دارای دو باند به طول 4397 متر است. اصفهان به دلیل جایگاه گردشگری و باستانی که در جهان دارد و به دنبال این جایگاه، گردشگران و اتباع خارجی زیادی در ذفت و آمد به این شهر هستند، فرودگاه آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ترمینال ها

فرودگاه بین المللی اصفهان دارای دو ترمینال داخلی و خارجی است.

شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه بین المللی اصفهان

در این فرودگاه چهارده شرکت بزرگ و معتبر هواپیمایی فعال هستند که شامل شرکت های: ایران ایر، تابان، آسمان، ایران ایرتور، ماهان، نفت، زاگرس، کیش ایر، قشم ایر، ترکیش ایر، العراقیه، اتریش ایر، خدمات هوایی سامان و خدمات هوایی کوشا کیش هستند.

امکانات فرودگاه

امكانات و خدمات ذيل براي رفاه حال مسافرين محترم در ترمينال هاي فرودگاه موجود است:

خدمات بانکی (ترمینال داخلی و خارجی)، نمازخانه، سرویس بهداشتی، رستوران، خدمات اورژانس، فری شاپ (ترمینال خارجی)، غرفه ی سوغات، غرفه اسباب بازی، دفاتر فروش بیلیت، اجاره خودرو، دفتر رزرئاسیون هتل، پارکینگ طبقاتی، غرفه ی عطر، غرفه ی بدلیجات و غرفه ی چای و قهوه.

مسیرهای پروازی

مسافرین در فرودگاه بین المللی اصفهان می توانند به مقاصد زیر رفت و آمد کنند:

خارجی: تفلیس، بغداد، دوبی، کویت، جده، مدینه، استانبول، ازمیر، دمشق، نجف، وین، آدانا، آنتالیا و دوحه

داخلی: فرودگاه آبادان، فرودگاه بین‌المللی اهواز، فرودگاه خلیج‌فارس، فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، فرودگاه دزفول، فرودگاه لامرد، فرودگاه لاوان، فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، فرودگاه بین‌المللی زاهدان

اشیای ممنوعه

مواد آتش زا یا قابل اشتعال، سلاح های سرد (چاقو، قمه، دشنه، شمشیرو…)، اسپری های شیمیایی، اسید، سلاح های گرم، انواع ابزار مانند پیچ گوشتی و…، اسباب بازی های جنگی مثل تفنگ و… .

محدودیت های قانونی

-رعایت حجاب اسلامی

-خروج فرش دستباف بیش از 24 متری ممنوع است.

– خروج هر نوع مخدر یا مشروبات الکلی ممنوع است.

– خروج حیوانات اهلی فقط با برگه ی سلامت و پاسپورت حیوان مجاز است.

-خروج خاویار تا 250 گرم مجاز است.

-خروج سکه های طلا ممنوع است.

جابجایی مسافر

در حال حاضر فرودگاه بین المللی اصفهان سالانه دو میلیون مسافر جابه جا می کند که پیش بینی می شود تا چند سال دیگر این رقم به پنج میلیون نفر برسد. اخیرا” با توافق بین فرانسه و ایران قرار بر این است که طرح توسعه ی فرودگاه بین المللی اصفهان با همکاری متخصصین و شرکت وینسی فرانسه اتفاق بیفتد که  بر اساس این توافق‌نامه ترمینال خارجی ۲۵ هزار مترمربعی به ظرفیت دو میلیون مسافر به همراه ۱۰ پارکینگ هواپیما و همچنین پارکینگ مدرن طبقاتی خودرو در بازه زمانی دو تا سه‌ساله از زمان آغاز عملیات اجرایی آن در اصفهان ساخته خواهد شد.

در آخر لازم است بدانید که مسافرین محترم از هر نقطه از ایران می توانند تهیه بیلیت هواپیما به مقصد اصفهان و یا شهرهای دیگر از اصفهان را از طریق شرکت تراولچی با اطمینان خاطر و صرفه جویی در وقت انجام دهند.