sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

گوگل مپ | ابزار حرفه‌ای گوگل را بیشتر بشناسیم!

گوگل-مپ

 

گوگل مپ یکی از آن نرم افزارهایی ست که در کنار موتور جوستجوگر گوگل، آبروی بسیاری برای این کمپانی آمریکایی خریده است. در طول سالهایی که از عرضه این نرم افزار میگذرد سال به سال وابستگی کاربران به این ابزار مفید و کاملا رایگان گوگل بیشتر شده است. با وجود اینکه در کنار نقشه گوگل امروزه نرم افزارهای مسیریابی بسیاری روی کارآمده اند اما همچنان نقشه گوگل در دنیای اپلیکیشن های سفر چیز دیگری ست.

شاید شما تا حدی با گوگل آشنایی داشته باشید اما نظر ما اینست که احتمالا بعید است از تمام ریزه کاری های آن سر در آورده باشید. بایستی بدانید گوگل مدتی بسیاری است که از اطلاعات پایه ای کاربر برای تحلیل و بهتر کردن کیفیت سرویس دهی استفاده میکند. اما نگران نباشید. این اطلاعات شامل داده های Real Time در خصوص موقعیت شما و سرعت حرکت شماست که با میانگین گیری از اطلاعات مشابه آن از کاربران دیگر اطلاعاتی در خصوص ترافیک مسیر به صورت رنگی نمایش داده میشود. (اگر به راحتی متوجه نشدید ایرادی ندارد، در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت).

به هرصورت Google را نمیتوان از معادلات زندگی روزمره امروز حذف کرد! و وقتی صحبت از سفر باشد، یکی از بهترین محصولات این کمپانی برای مسافران اپلیکیشن شگفت انگیز آن است. در ادامه قصد داریم یکی به یکی به معرفی آیتم های موجود در نرم افزار گوگل مپ بپردازیم.

 

قابلیت Your Places

گوگل-مپ

 

اگر در نسخه های قدیمی لازم بود تا شما هر بار به دنبال لوکیشن منزل و یا محل کار خود باشید، مدت بسیاری ست گوگل با افزودن قابلیت Your Places میتوانید یک بار برای همیشه مکان های پرکاربرد مثل منزل و یا محل کار خود را در گوگل مشخص کنید. دست بکار شوید، اگر تا بحال اینکار را نکرده اید به احتمال زیاد گزینه بدرد بخوری خواهد بود.

 

اشتراک گذاری مکان یا Share Location

گوگل-مپ

 

شاید دیگر زمانه آن گذشته که به جای آدرس دادن با اسم کوچه و خیابان از کسی بخواهیم ما را پیدا کند! اینبار وقتی میخواهیم آدرس محل قرار را با دوستانمان اطلاع دهیم، شاید بهتر باشد از قابلیت جالب گوگل مپ کمک بگیریم. شما با امکان به اشتراک گذاری موقعیت میتوانید محدوده ای خودتان هستید و یا هر نقطه دیگری که روی کره زمین مد نظر دارید را برای دیگران بفرستید. این اشتراک گذاری میتواند از طریق مسنجرها و یا سرویس های موبایل صورت بگیرد.

 

همچنین شما میتوانید در گوگل برای جلوگیری از دانستن محل دقیق تان، محدوده ای که هستید را برای دیگران مشخص کنید!

 

قابلیت Street View

گوگل-مپ

 

از سیر و سیاحت در دنیای جالب Street View لذت ببرید! لازم نیست هزاران دلار خرج کنید تا خیابان های نیویورک یا لندن را به چشم ببینید! اگر سری به این قابلیت جالب گوگل مپ بزنید میبینید که جزئیات عکس ها تا پلاک مغازه ها و سنگفرش های خیابان مشخص است! این قابلیت چیزی فراتر از تصاویر 360 درجه است و در واقع شما میتوانید با حرکت در شهر از دیدن تمام جزئیات آن لذت ببرید!

 

دانلود نقشه به صورت آفلاین

گوگل-مپ

 

در میان همه سرویس دهندگان نقشه های آنلاین، گوگل مپ دانلود نقشه آفلاین را به جالب ترین و مفید ترین شکل آن انجام میدهد. در واقع شما قرار است با مشخص کردن محدوده ای که به نقشه آفلاین ن نیاز دارید در یک قاب مستطیلی، از گوگل بخواهید آن را برای شما دانلود و ذخیره کند.

 

عکس هوایی یا Satellite

گوگل-مپ

 

علاوه بر نقشه هایی که به صورت شماتیک و رنگی در اختیار شما قرار دارد، با لمس گزینه Satellite میتوانید از عکسهای هوایی گوگل از تمام دنیا استفاده کنید. شاید برای شما هم جالب باشد که عکس های هوایی در خصوص جنگل ها و بیایان های مکان های مختلف دنیا را به کیفیت خوبی ببینید. هر بار مشاهده این تصاویر با موبایل و یا لپ تاپ شما باعث میشود آن تصاویر در حافظه داخلی شما ذخیره شده و بتوانید به صور آفلاین از آن استفاده کنید.

 

عکس های هوایی گوگل معمولا در سالها و دوره های مختلفی قابل دسترسی هستند. برای مثال شما میتوانید وضعیت محدوده برج میلاد را در سال 2005 تا 2016 به مرور مشاهده کنید.

 

مشاهده عوارض زمین با گزینه Terrain

گوگل-مپ

 

یکی دیگر از قابلیت های گوگل مپ که به شما کمک میکند دید واقعی تری از نقشه دو بعدی داشته باشید گزینه Terrain است. با روشن کردن این گزینه شما در کنار مشاهده نقشه ها و راه ها، عوارض زمین را به صورت واضح و زیبایی مشاهده میکنید.

 

نیازهای در دسترس

کافی ست اینبار در منوی جستجوی گوگل از گزینه های قرمز رنگی که به شما رستوران ها، کافه ها، ATMها، هتل ها و… را نشان میدهند استفاده کنید تا بستگی به نیاز شما، نزدیک ترین رستوران ها یا هتل ها به شما معرفی شود.

 

اطلاعات مکان ها

 

آیا تابحال سعی کرده اید از قابلیت های گوگل در خصوص اطلاعاتی که درباره مکان های شناخته شده عنوان میکند استفاده کنید؟ کافی ست با لمس نقاط مشخص شده (مثلا برج میلاد) روی نقشه از اطلاعات، شماره تلفن ها، وب سایت و تصاویر موجود در گوگل مپ استفاده کنید. یکی دیگر از اطلاعات جالبی که گوگل در این خصوص به شما میدهد میزان ترافیک و شلوغی محل مورد نظر در طی روزهای مختلف هفته است. این گزینه با نام Popular times جزو خصوصیات جالب و البته پنهان گوگل است.

همچنین در کنار دیگر اطلاعات در خصوص مکان، میتوان Review هایی که در خصوص آنجا از طریق کاربران گوگل به ثبت رسیده را نیز بررسی کنید.

 

مسیریابی سریع و اغلب درست با Direction

گوگل-مپ

 

کافیست موقعیت خود را مشخص کنید و سپس با نگه داشتن انگشت روی نقطه ای که میخواهید به آن برسید و یا جستجوی آن در قسمت Search و در خواست از گوگل یا آیکون Direction نزدیک ترین مسیرهایی که به آنجا منتهی میشود را مشخص کنید. بعد از اینکه گوگل به صورت خط های رنگی این مسیر را مشخص کرد بهتر است به چند نکته ساده و کارآمد در خصوص مسیر توجه کنید.

گوگل با دریافت اطلاعات لحظه ای از کاربران خود میزان ترافیک هر مسیر را با رنگ هایی از آبی تا قرمز مشخص میکند. در واقع رنگ های آبی به معنی مسیر با ترافیک روان و بدون محدودیت، زرد به معنی سرعت آهسته و قرمز احتمالا وضعیتی ست که ترافکیک شدیدی بر مسیر حاکم است.

اگر تابحال به ترافیک سنجی گوگل باور نداشته اید باید بدانید آپدیت ها اخیر گوگل مپ در این خصوص با دقت بسیاری شما را در انتخاب مسیر ها کم ترافیک تر کمک میکند. در واقع حتی بسیاری دیگر از نرم افزارها و یا نویگیترهای اتومبیل ها هم از اطلاعات گوگل برای مسیریابی استفاده میکنند.

 

به مکان تازه ای رفته اید؟ قصد دارد به مکان تازه ای میخواهید بروید؟

گوگل-مپ

 

یکی از قابلیت های مفید گوگل مپ این است که اگر با اکانت خود وارد شوید میتوانید مکان هایی که از آن بازدید کردید و یا میخواهید بازدید کنید را علامت گذاری کنید. مثلا یکی از دوستان شما به شما پیشنهاد میکند در سفر بعدی خود به استان های جنوبی از جای بکری که او بازدید کرده دیدن فرمایید. کافیست آنجا را برای شما روی نقشه مشخص کند و یا لوکیشن آن را برای شما ارسال کند. میتوانید با نگه داشتن انگشت روی آن و از زیر مجموعه Save in و درج گزینه Want to go آنرا در لیست جاهای دیدنی خود قرار دهید!

همچنین در این قسمت شما میتوانید برای هر مکانی که علامت گذاری میکنید متنی به عنوان Label درج کنید. با قابلیت Sync گوگل میتوانید در گجت های مخلف خود و در هرجای دنیا که هستید از اطلاعاتی که درج کرده اید استفاده کنید.

 

ثبت مکان و کسب و کار در گوگل مپ

به آسانی آب خوردن میتوانید در گوگل کسب و کار یا محل جدید معرفی کنید. برای اینکار کافی ست با اکانت خود به گوگل وارد شده و سپس از گزینه Add a missing place استفاده کنید! شما میتوانید توضیحات و حتی شماره تماس خود را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید تا در صورت جستجوی دیگران به آنها نمایش داده شود.

 

همیشه به روز نگه دارید

شاید شما هم ترجیح میدهید اغلب نوتیفیکیشن های مربوط به آپدیت نرم افزارها را جدی نگیرید و یا به اصطلاح بی خیال شوید! اما پیشنهاد ما این است که گوگل مپ را در لیست نرم افزارهایی قرار دهید که به طور مرتب آپدیت میشود. گوگل مپ نشان داده همواره با آپدیت های خود گزینه های تازه و جذابی را برای کاربران و مسافران در تمام دنیا دارد.