sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

برای تفریح در مشهد به کجاها برویم؟

مشهد مقدس شهری است که از قدیم الایام برای مردم ایران حالتی مقدس گونه داشته است و اغلب گردشگران بیشتر به عنوان زیارت حرم امام رضا (ع) به مشهد سفر کرده اند. اما این امر بر کسی پوشیده نیست که مشهد علاوه بر جنبه ی زیارتی می تواند جنبه های زیاد سیاحتی نیز داشته باشد. حال برای آنکه بیشتر با اماکن تفریحی شهر مشهد آشنا بشویم آن ها را برمی شماریم. این اماکن هم جاذبه های تاریخی هستند و هم اماکن جذاب غیر تاریخی.

مجموعه کوه سنگی

پارک کوهسنگی در حاشیه کوه‌هایی مرتفع ایجاد شده و از قدیمی‌ترین روستاهای مشهد است. شاه عباس صفوی در سن ۱۶ سالگی در این روستا تاج‌گذاری کرده است. این پارک دومین پارک بزرگ مشهد به حساب می آید. علاوه بر زیبایی زیاد این پارک، موزه ی بزرگ خراسان نیز در این مجموعه بنا نهاده شده است که معماری آن با الگوبرداری از معماری کاخ کلات نادر، جلوه زیبایی به این مجموعه داده است.

شهربازی پارک ملت

پارک ملت مشهد بزرگترین پارک مشهد محسوب می شود. در این پارک یک شهر بازی قدیمی وجود دارد که بسیار جذاب و دیدنی است. در این بخش طی سال ها ی اخیردستگاه های بازی جدید و منحصر به فردی نصب شده است که می توان در آن به چرخ و فلک هشتاد متری آن اشاره کرد. این شهربازی از اولین شهربازی های استاندارد ایران بوده است.

مجتمع تجاری وصال

این مجتمع دارای مغازه های گوناگون از جمله بوتیک های لباس، لوازم تزیینی و کادویی، عطر و… و همچنین رستوران ها کافی شاپ های متنوعی در این مجموعه مجود دارد که می توتند برای گردشگران جالب و دیدنی باشد. جاذبه‌های گردشگری این مرکز خرید آبنمای موزیکال جامپینگ، هایپرمارکت پرسون، پروژکتور سه بعدی، شهربازی، عکاس‌خانه سنتی، کلبه وحشت، پارکک علمی و پارک بازی است. امکانات رفاهی مجتمع وصال شامل آسانسور و پله برقی، پارکینگ طبقاتی، ماشین حمل کودک، دستگاه خودپرداز، و نمازخانه است.

باغ وحش وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد در کنار پارک جنگلی وکیل آباد که آن هم دیدنی است قرار دارد. این باغ وحش با وسعت 4 هکتاری خود بزرگترین باغ وحش در ایران محسوب می شود. این باغ وحش دارای ۱۲۵ گونه ی جانوری، بیش از ۶۱ گونه پستاندار و همچنین ۴۹ گونه از پرندگان می شود. از جهت دیگر می توان تنوع قابل توجهی از خزندگان و آبزیان را در این باغ وحش فوق العاده مشاهده کرد.

مشهد مال

مشهد مال یک مرکز خرید بسیار مدرن است که دارای 23 ظبقه است. در این مرکز تمام امکانات رفاهی مثل انواع مغازه ها، رستوران ها، کافه ها، هتل پنج ستاره، شهربازی سرپوشیده، سالن های سینما، هایپر مارکت و … وجود دارد که برای هر گردشگری جذاب و دیدنی است.

پارک آبی مشهد

پارک آبی مشهد یکی از بزرگترین و همچینین اولین پارک های آبی ایران است که بسیار مجهز است. در این پارک آبی گردشگران می توانند تجربه به یاد ماندنی داشته باشند و روز پر هیجانی را با سرسره ها و بازی های آبی این مجموعه بگذرانند. این پارک برای گردشگران همواره جالب بوده است.

مقبره فردوسی

نمی شود به مشهد سفر کرد و از آرامگاه پرآوازه ترین شاعر ایرانی، حکیم ابولقاسم فردوسی دیدن نکرد. آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی در میان باغی مصفا به فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است. شیوه ی معماری این آرامگاه و مجموعه شیوه ی هخامنشی است.

طرقبه

طرقبه با وسعت 1600 کیلومترمربع از مهمترین ییلاق های کوهستانی حاشیه مشهد است که در 18 کیلومتری مشهد قرار دارد. طرقبه ی مشهد از ییلاقات خوش آب و هوای مشهد است که می توان از بهترین پیشنهادات به گردشگران شهر مشهد باشد. طرقبه دارای باغ های فراوان با میوه های متنوع و چشمه سارهای زیباست و رودخانه ای زیبا از کنار آن می گذرد. در این مکان شما می توانید اماکن تفریحی زیادی را مشاهده کنید که عبارتند از: رستوران های روباز و بسته ی متنوع، رودخانه جنگلی طرقبه، پیست اتومبیل رانی، پیست اسکی و… .

شاندیز

شاندیز را در قدیم  شاه ‌دژ یا شاه‌دیز می ‌نامیدند و مردم به خاطر در امان بودن از هجوم راهزنان و استفاده از منطقه ‌ی ییلاقی در بالای تپه و در قلعه شاندیز ساکن بوده اند. ظاهرا در گذشته این شهر مسیر رفتن به نیشابور بوده است. هم اکنون شما می توانید برای داشتن روزی آرام و برای دور بودن از محیط شهری و گشت در طبیعت و استفاده از هوای مطبوع و خنک، خوردن شیشلیک شاندیز در رستوران های متنوع شاندیز و تماشای مناظر زیبا به این منطقه بروید.

حرف آخر

اماکن دیدنی و تفریحی شهر مقدس مشهد به این چند گزینه محدود نمی شود و جاهای بسیار زیبای دیگری نیز در این شهر وجود دارد که می توانید با رفتن به مشهد آن ها را ببینید و تجربه کنید. همچنین شما می توانید برای داشتن سفری آرام و خوش از طریق شرکت تراولچی مقدمات سفر خود را مهیا کنید و با اطمینان خاطر از سفر خود لذت ببرید. برای خرید بلیط مشهد با بهترین قیمت و راحت‌ترین روش ممکن، می‌تونید روی ما حساب کنید.