sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

بهترین زمان سفر به قشم

بهترین زمان سفر به قشم چه موقع از سال است؟ برای پاسخ به این سوال شما باید هدف خود را از این سفر مشخص کنید و بدانید اولویت شما در این سفر چیست؟
بهترین زمان سفر به قشم

برای بسیاری از کسانی که قصد سفر به قشم را دارند، این سوال مطرح است که: بهترین زمان سفر به قشم چه موقع از سال است؟ برای پاسخ به این سوال شما باید هدف خود را از این سفر مشخص کنید و بدانید اولویت شما در این سفر چیست؟خرید، گردش یا مسائل دیگر؟ دوست دارید هتل رزرو کنید یا در چادر اقامت داشته باشید؟ و توجه داشته باشید که آب و هوای متغیر قشم می‌تواند بر تمامی تصمیمات شما تاثیرگذار باشد. مثلا چون بیشتر (همه) جاذبه های گردشگری قشم طبیعی و روباز هستند، گرمای هوا برای گشت و گذار ممکن است آزاردهنده باشد. در ادامه بیشتر در رابطه با این مسائل توضیح خواهیم داد.

خرید از قشم

پیش از هر چیز باید بگوییم بهتر است برای خرید از قشم، ابتدا هدف خود رو مشخص کنید و تعیین کنید که به دنبال چه کالایی هستید. و سپس با پرس‌وجو از دوستان و آشنایان و جستجو در وبسایت‌های اینترنتی بفهمید که کدام مرکز خرید برای شما مناسبتر است. در آخر هم اگر کمی وقت بگذارید و گشتی در مراکز خرید بزنید، مطمئنا به هدف خود می‌رسید و خربد خوبی خواهید داشت.

اما در مورد بهترین زمان سفر به قشم برای خرید دو مورد آب و هوا و قیمتها را در نظر بگیرید. آب و هوای قشم در فصول مختلف سال متفاوت است. گرمای هوا حدودا از اواسط فروردین شروع شده تا اواسط شهریور ادامه دارد و در شبها کمی خنکتر است. اکثر مراکز خرید قشم در فضای بسته هستند و سیستم تهویه خوبی دارند. اما اگر قصد خرید از بازار قدیم قشم و بازار قدیم درگهان را دارید باید این نکته را حتما در نظر داشته باشید. البته فروشگاه‌های این دو بازار به دلیل روشن بودن مداوم کولر خنک هستند اما با این حال گرمای فضای بازار در ساعاتی از روز ممکن است آزاردهنده باشد . در رابطه با قیمتها هم توجه داشته باشید که در طول سال چندان متغیر نیست اما در نوروز قیمتها کمی بالاتر است.

بازدید لذت بخش از جاذبه‌های طبیعی قشم که همگی روباز هستند، به آب و هوا بسیار بستگی دارد.
سفر به قشم

گشت و گذار (دیدن جاذبه های گردشگری)

همان طور که گفتیم به طور کلی جاذبه‌های گردشگری قشم رو باز هستند که همگی در روز قابل بازدید هستند. استثنا فقط موزه ژئوپارک و پارک کروکودیل نوپک شب‌ها هم برای بازدید باز هستند.

بنابراین بازدید لذت بخش از این جاذبه‌ها به آب و هوا بسیار بستگی دارد. پس بهترین زمان سفر به قشم برای بازدید از دیدنی های آن، ماههای خنک سال یعنی از اواسط شهریور تا اواسط فروردین است. (نهایتا تا اواسط اردیبهشت) بعد از آن، با اینکه شب‌ها هوا خنک میشود اما روزها بسیار گرم است. از اواسط اردیبهشت گرما آزاردهنده می‌شود و توصیه می‌شود برای گردش این ماه‌ها را انتخاب نکنید.

لاکپشت های پوزه عقابی اواخر اردیبهشت از تخم بیرون می‌آیند و اگر مشتاق دیدار و عکاسی از این موجودات زیبا هستید بهترین زمان آخر اردیبهشت ماه است. یا اگر هنگام سفر به قشم، مشتاق دیدن دلفین ها هستید، بهتر است در ماه‌های خنک سال و اوایل صبح شانستان را امتحان کنید.

اما بهترین زمان برای شنا و ساحل گردی، ماه‌های گرم سال است. آب دریا از اوایل فروردین تا نهایتا اواخر مهر و حتی اوایل آبان برای شنا عالیست. پس از آن آب دریا سرد می‌شود و برای شنا مناسب نیست. در واقع وضعیت شنا درست برعکس بقیه جاذبه هاست و اگر واقعا دوست دارید از دریا و شنا لذت ببرید، فصول گرم سال رو انتخاب کنید. دقت کنید که گفتیم آب برای شنا سرد است اما نه آنقدر سرد که نتوانید پایی به آب بزنید و در شن‌های نرم ساحل قدم بزنید.

به طور کلی بهتر است که ابتدا هدفتان را از سفر به قشم مشخص کنید و بعد تصمیم بگیرید که چه زمانی سفر کنید.
اقامت در قشم

اقامت در قشم

برای اقامت در قشم چهار  انتخاب دارید:

چادر بزنید- شما می‌تونید هر جایی در قشم چادر بزنید اما برخی پارکها و اماکنی هم هستند که برای این کار مناسبترند و می‌توانید با کمی جستجو آنها را پیدا کنید. هوا معمولا برای چادرزنی در قشم در همه ایام سال به جز مواقع گرم سال خوب و مناسب است. برای ایام سرد سال حتما لباس گرم و پتو فراموش نکنید. البته در روزهای گرم سال چادر چندان توصیه نمی‌شود.

هتل رزرو کنید- قیمت هتل معمولا در ایام گرم سال که مسافر کمتر است، پایینتر هست. اما در ماههای سرد سال کمی قیمتها بالا می‌رود و در نوروز به دلیل زیاد شدن مسافران، هزینه اتاق ها تا دو و سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

سوئیت اجاره کنید- تغییرات قیمت اجاره سوئیت در قشم هم مانند قیمت هتلهاست. با این حال باز هم قیمت سوئیت نسبت به هتل ها پایینتراست.

اقامتگاه بوم گردی- اقامتگاههای بوم گردی، خانه‌های روستایی هستند که برای پذیرایی از میهمانان آماده شده و آموزش دیده‌اند. این اقامتگاه ها امن هستند و برای این کار از منطقه آزاد قشم مجوز دارند. این اقامتگاه‌ها انتخاب عالی در تمامی فصل و ماههای سال هستند و قیمتهای مناسبی دارند. در نوروز قیمتها کمی بالاتر است.

به طور کلی بهتر است که ابتدا هدفتان را از سفر به قشم مشخص کنید و بعد تصمیم بگیرید که چه زمانی سفر کنید. در ضمن در تمام طول سال می توانید از تراولچی مناسبترین بلیط هواپیما به قشم را تهیه کنید.