sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

رستوران های مشهد که نباید از دست داد

از مهمترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر، امتحان کردن غذاهای خوشمزه هر شهر است و یکی از مهمترین دغدغه ها و سوالات مسافران این است که چی بخوریم و کجا بخوریم؟
رستوران های مشهد

از مهمترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر، امتحان کردن غذاهای خوشمزه هر شهر است و یکی از مهمترین دغدغه ها و سوالات مسافران این است که چی بخوریم و کجا بخوریم؟ گردشگران دوست دارند در رستورانی غذا بخورند که غذای باکیفیت، قیمت مناسب و منوی متنوع داشته باشد.  تنوع رستوران در شهر پرگردشگری مثل مشهد به قدری زیاد است که انتخاب را برای گردشگران سخت می‌کند. اما تعداد و تنوع این رستوران‌ها به این معنا نیست که دست مسافر برای انتخاب باز است زیرا همه این رستورانها کیفیت و استانداردهای لازم را ندارند و همین باعث نارضایتی بسیاری از گردشگرانی می‌شود که ندیده و نشناخته یک رستوران را انتخاب می‌کنند. بنابراین در این مطلب سعی می‌کنیم رستوران های مشهد که به عقیده بیشتر مسافران غذاهای خوبی دارند و پرطرفدارند را معرفی کنیم. در ضمن به لطف تکنولوژی و با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانید رستورانهای مختلف در شهر مشهد را پیدا کنید و از نظرات سایر افرادی که هر رستوران را امتحان کرده‌اند اطلاع پیدا کنید.

پیش از هر چیز به خاطر داشته باشید که با خرید بلیط هواپیما به مشهد از تراولچی با مناسبترین قیمت می‌توانید در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید و بعد در طول سفر با خیال راحت خوشمزه ترین غذاهای مشهد را در بهترین رستوران های آن تجربه کنید.

مجموعه پدیده شاندیز

طرفداران شیشلیک‌ می‌گویند شاندیز در ارائه غذا خساست به خرج نمی‌دهد، کم نمی‌گذارد و شیشلیک بسیار لذیذی دستت می‌دهد و رمز موفقیت هم همین است.
پدیده شاندیز و شیشلیک

اینکه ما ایرانی ها سفر برویم و کباب نخوریم تقریبا از محالات است. مشهد هم که به شاندیز معروف است و شاندیز هم به کباب شیشلیکش. شیشلیک تکه‌های دنده گوساله است که منظم به سیخ می‌کشند و روی آتش قرار می‌دهند. طرفداران شیشلیک‌ می‌گویند شاندیز در ارائه غذا خساست به خرج نمی‌دهد، کم نمی‌گذارد و شیشلیک بسیار لذیذی دستت می‌دهد و رمز موفقیت هم همین است. رستوران پدیده شاندیز با محیطی وسیع، زیبا و با صفا جزء بهترین رستوران‌های ارائه دهنده شیشلیک می‌باشد و دارای رستوران بین المللی، رستوران انتخاب آزاد، لمکده و رستوران تابستانی و باغ پرندگان می‌باشد. در صورتیکه قصد رفتن به رستوران پدیده شاندیز را دارید می‌توانید با قطار شهری مشهد (مترو) به ایستگاه وکیل آباد مراجعه کرده و از آنجا با سرویس‌های موجود در ترمینال به شاندیز مراجعه کنید.

رستوران ارم شاندیز

از نظر خود مشهدی ها، بهترین شیشلیک در شاندیز برای این رستورانه.
ارم شاندیز و شیشلیک

رستوران ارم شاندیز یکی از قدیمی ترین و بهترین رستوران های مشهد و شاندیز هست. غذاهاش از خیلی از رستوران های لوکس این محدوده بهتر هست و از نظر خود مشهدی ها، بهترین شیشلیک در شاندیز برای این رستورانه. رستوران ارم در زمینی به مساحت ۱۲۰۰۰ متر  درسال ۱۳۶۲ با مدیریت حسن ایزدی افتتاح شد . این رستوران شامل سه بخش رستوران سنتی ، فضای باز و سالن VIP میباشد. لازم بذکر است کارخانه ای برای تولید محصولات لبنی به مساحت ۱۰۰۰ متر در انتهای رستوران ارم وجود دارد که تمامی محصولات این کارخانه فقط برای مصرف داخل رستوران میباشد .

آشکده یاران گناباد

در اینجا هر نوع آشی میتوانید بخورید حتی آشهایی که مطمئنیم تا بحال اسمشان را هم نشنیده‌اید. از آش رشته و شله قلمکار تا آش بادمجان و ماست و گوجه و شله مشهدی
آشکده یاران گناباد

صف طویل جلوی آشکده یاران گناباد در بلوار معلم نرسیده به میدان دانش مشهد ثابت میکند که آش در اینجا چقدر پرطرفدار است. این آشکده جزو معروف‌ترین رستوران‌های مشهد است که در سال ۱۳۸۹ باز شده و از آن زمان به بعد به به خاطر تنوع بالای آش‌ها به انتخاب همیشگی مسافران مشهد تبدیل شده است. در اینجا هر نوع آشی میتوانید بخورید حتی آشهایی که مطمئنیم تا بحال اسمشان را هم نشنیده‌اید. از آش رشته و شله قلمکار تا آش بادمجان و ماست و گوجه و شله مشهدی که تا نخوردید نباید مشهد را ترک کنید. تنوع آش اینجا بالاست و بهتره حسابی فکر کنید بعد انتخاب کنید. برای اطمینان از کیفیت یاران همین بس که برنده کاسه سیمین از جشنواره ملی آش شده که هرساله در زنجان برگزار می‌شود. قیمتها پایین است و تقریبا هر ساعت از روز که بروید آماده سرویس دادن هستند، به غیر از ماه رمضان‌ها که باید زود به خود جنبید تا آش فرد اعلا گیرتان بیاد.

مجتمع گردشگری باباقدرت

اگر تابحال لذت خوردن یک غذای خوب در یک مجموعه تاریخی با فضایی خاص را تجربه نکرده‌اید حتما سری به رستوران باباقدرت بزنید.
رستوران باباقدرت

اگر تابحال لذت خوردن یک غذای خوب در یک مجموعه تاریخی با فضایی خاص را تجربه نکرده‌اید حتما سری به رستوران باباقدرت بزنید. بنای مجتمع گردشگری باباقدرت متعلق به دوران قاجار و با قدمتی بیش از دو قرن هست که توسط استادکاران معمار و هنرمند ایرانی ساخته شده. این اثر ارزشمند در سال ۱۳۸۰ توسط سازمان میراث فرهنگی به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسید و پس از مرمت و بازسازی به این مجموعه گردشگری تبدیل شد. این مجتمع شامل رستوران سنتی، چایخانه سنتی و بازارچه سنتی است و ۴ گواهینامه بین المللی از کشور انگلستان در زمینه خدمات گردشگریو رستوران دارد.

این رستوران شلوغ و شناخته شده کیفیت غذایی خیلی خوبی دارد و بیشتر اهالی مشهد مهمانان خیلی عزیز و البته سخت پسندشان را به این رستوران دعوت می کنند .

به تازگی این مجتمع گردشگری در تهران (پاسداران) سفره خانه ای زیبا و خاطره انگیز در فضایی ترکیبی (سنتی و مدرن ) تاسیس کرده که پذیرای مهمانان و ساکنین شهر تهران است.

رستوران معین درباری

انواع غذاهای ایرانی به همراه سالاد بار و میز اردور، در این رستوران سرو می‌شود ولی معروف ترین غذای اینجا هم شیشلیک هست.
رستوران معین درباری

رستوران معین درباری از رستوران های بسیار معروف و قدیمی مشهد است. سالن غذاخوری اینجا بر خلاف رستوران های شیک و مدرن امروزی، با چند پله از سطح زمین پایین تره و دیوارها و سقفش آئینه کاری شده و البته با گل های طبیعی و مصنوعی زیاد و با آکواریوم تزئین شده. برخورد پرسنل این رستوران عالی و حرفه ای است و سرعت سرو غذا با همه شلوغی خیلی خوب هست. انواع غذاهای ایرانی به همراه سالاد بار و میز اردور، در این رستوران سرو می‌شود ولی معروف ترین غذای اینجا هم شیشلیک هست. همچنین انواع کبابها بجز کوبیده با سیخ سرو میگردند تا لذت بیشتری از خوردن غذایتان ببرید. این رستوران چند نسل توسط خاندان معین درباری اداره شد تا اینکه امروزه حاج علیرضا معین درباری چهارمین نسل از برند معین درباری مدیریت رستوران را به عهده دارند که ایشان بیش از ربع قرن است که فعالیت اجداد خود را ادامه می دهند.

ایشان به دلیل استقبال بی نظیر مردم شعبه هایی را هم در خیابان تهران(امام رضا) مقابل گاراژ سعادت وپائین خیابان(نواب صفوی)بعداز کوچه عباسقلی خان چلوکبابی شرق ، خیابان ارگ (خیابان امام) احداث نمودند.

نون و کباب بهارستان

قدیمی های مشهد و اونایی که قدر شله و حلیم رو خوب می‌دانند فقط بهارستان رو به شما معرفی می کنند.
نون و کباب بهارستان

قدیمی های مشهد و اونایی که قدر شله و حلیم رو خوب می‌دانند فقط بهارستان رو به شما معرفی می کنند. حلیم پزی قدیمی که سالیان ساله، هر روز صبح و دم افطار جلوی آن صف می بندند. گوشت گوسفندی تازه به اضافه فراوری مطلوب باعث شده که طعم واقعی شله و حلیم رو بتوانید اینجا بچشید. در عین حال به باور مشهدی ها حلیم بهارستان از لحاظ کیفیت از شله آن بهتر است.

رستوران پسران کریم

این رستوران یکی از شلوغ ترین رستوران هاست، که هر موقع از روز به این رستوران مراجعه کنید باید برای پیدا کردن جا و نشستن کمی صبر کنید
رستوران پسران کریم و چلو ماهیچه

پسران کریم از قدیمیترین و معروفترین رستوران های مشهد هست و هرکی یک بار غذای این رستوران رو امتحان کرده باشد، دلیل معروفیت و محبوبیت اینجا را می داند. این رستوران یکی از شلوغ ترین رستوران هاست، که هر موقع از روز به این رستوران مراجعه کنید باید برای پیدا کردن جا و نشستن کمی صبر کنید و شاید در صف بمانید. انواع غذاهای ایرانی در منوی این رستوران هست ولی چلو ماهیچه اینجا از همه معروف تره که نباید از دستش بدی و احتمالا بهترین چلو ماهیچه عمرتان خواهد شد. مرحوم کریم قاسم زاده از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۶ مدیریت رستوران را بر عهده داشت و بعد از او پسرانش راه پدر را ادامه دادند و دو رستوران دیگر هم به رستوران قبلی اضافه کردند. شعبه اصلی در بلوار خیام و دو شعبه دیگر در برج آلتون و انتهای خیام شمالی و مجتمع مروارید تاسیس کردند. قیمتها در این رستوران متوسط است و در کل تجربه‌ای که اینجا به دست می‌آورید تکرارنشدنی است.

دیزی سرای سید و پسران

دیزی سنگی در مشهد غذایی هست که اگر نادیده‌‌اش بگیرید حتما پشیمان خواهید شد. بخصوص دیزی سنگی که در باغ سرسبز و خوش آب و هوایی سرو شود.
دیزی سرای سید و پسران

دیزی خوردن از تجربیات دلپذیر و هیجان‌ انگیز ما ایرانیهاست که ممکن است در سفر از آن غافل شویم اما دیزی سنگی در مشهد غذایی هست که اگر نادیده‌‌اش بگیرید حتما پشیمان خواهید شد. بخصوص دیزی سنگی که در باغ سرسبز و خوش آب و هوایی سرو شود. دیزی سید و پسران در مشهد همه این ویژگی‌ها را دارد. در کنار این دیزی خوشمزه و چرب، ماست و ترشی هم جا می‌دهند و خود این ترشی هم جسابی خاطرخواه دارد. رستوران سید در ابتدای جاده جاغرق، سال ۱۳۷۴ افتتاح شده و دارای سالن های پذیرایی سنتی و همچنین لژ خانوادگی مخصوص می باشد که میتواند در این طبیعت دلنشین خاطره خوشی برایتان باشد .

گروه رستوران های سدروس

گروه رستوران های سدروس یکی از بهترین رستوران های مشهد است که 4 شعبه در سطح شهر مشهد دارد با سالن هایی با امکانات و ظرفیت های متفاوت و حتی منوی متفاوت.
گروه رستوران های سدروس

گروه رستوران های سدروس یکی از بهترین رستوران های مشهد است که 4 شعبه در سطح شهر مشهد دارد با سالن هایی با امکانات و ظرفیت های متفاوت و حتی منوی متفاوت. اولین شعبه رستوران  سدروس واقع در خیابان سازمان آب با سالنی که ظرفیت 100 نفر را دارد از مراجعین خود پذیرایی میکند و برای ارسال غذا درب منزل پیک فوری ارائه میدهد. شعبه دوم رستوران سدروس  با کمترین فاصله با بارگاه رضوی فقط جهت غذای بیرون بر ارائه شده و از پیک فوری هم برخوردار است. شعبه سوم مجموعه رستوران سدروس واقع  در رضاشهر مشهد با ظرفیت 350 نفری با پختی مدرن همواره در حال خدمات دهی به مشتریان مجموعه سدروس میباشد و بالاخره بهترین شعبه، شعبه ی 4 سدروس است که جزو یکی از بزرگترین مجموعه رستوران های سدروس می باشد که واقع در جاده شاندیز مشهد است. بخش های مختلف شعبه 4 رستوران سدروس شامل رستوران، تالار با ظرفیت ۶۰۰ نفر، سالن همایش، پارک کودک،چایخانه، عکاسخانه،خبازی و باغ ایرانی در مساحت ۲۰٫۰۰۰ متر مربع میباشد. تصویر موجود در این مطلب نیز تصاویر شعبه ی 4 رستوران سدروس است.

رستوران سدروس مشهد با شعار «طعمی لذیذ، خاطره‌ای ماندگار» همیشه با بهترین و لذیذ ترین غذاها پذیرای میهمانان خود بوده است. کیفیت غذاهای رستوران سدروس مشهد مثال زدنی است و در منوی غذایی خود مقدار گوشت به کار رفته و مواد اولیه هر غذا را درج کرده اند. میز اردور هم به صورت سلف سرویس بوده و رایگان است.

جالب است بدانید  سدروس درختی است با شاخه های مطبق و بسیار شبیه به کاج. این درخت دارای عمری چندصدساله و بسیار زیباست. سدروس زیباست، متفاوت است، کم یاب است و رشد آن نیازمند رسیدگی است و به این دلایل نام “سدروس” در گذشته برای رستورانهای سدروس برگزیده شده است.

رستوران باغ سالار مشهد

در این مجموعه از معماری باغ فین کاشان، باغ شازده ماهان کرمان و سبک کاروانسراهای دوران صفویه استفاده شده.
رستوران باغ سالار

رستوران باغ سالار مشهد از بهترین رستوران های مشهد با محیط خارق العاده و غذاهای بی نظیرش یکی از بهترین پیشنهادهاست که می توانید در حیاط زیبای مجموعه باغ سالار که اطراف آن را حجره های زیبایی فرا گرفته، بنشینید و از غذای لذیذتان لذت ببرید و یا اگر هوا مساعد نبود می توانید  در ۲ طبقه سالن سرپوشیده مجموعه باغ سالار وعده غذایی خود را نوش جان کنید. در این مجموعه از معماری باغ فین کاشان، باغ شازده ماهان کرمان و سبک کاروانسراهای دوران صفویه استفاده شده.  اگر دوست دارید خوشمزه ترین و محبوب ترین غذای باغ سالار را امتحان کنید، سراغ چلو گردنش را بگیرید. علاوه بر چلوگردن، شیشلیک، چلو فیله و کباب برگ باغ سالار هم حرف ندارند.

باغ سالار دو تالار بزرگ پذیرایی به ظرفیت هزار نفر و حوض خانه سنتی با امکان اجرا موسیقی زنده به ظرفیت دویست نفر دارد. علاوه بر این، سی غرفه مسقف بیرونی مشرف به آب نما و فضای پذیرایی تابستانی بیرونی، تریا رستوران با دو فضای اندرونی و بیرونی(تراس) ، نانوایی و شیرینی پزی محلی، غرفه صنایع دستی و مسجد هم در این مجموعه وجود دارد.

رستوران نسیم لبنان

مهمترین ویژگی این رستوران استفاده نکردن از مواد غذایی مضر مانند سوسیس، کالباس، روغن، سس مایونز و برنج است
نسیم لبنان و غذاهای عربی

ممکن است در طول سفرتان به مشهد و پس از چند روز خوردن کباب و شیشلیک و دیزی و شله، هوس خوردن یک غذای متفاوت بکنید. اگر علاقمند به طعم و مزه غذاهای عربی هستید پیشنهاد ما رستوران عربی نسیم لبنان هست. طعم غذاهای عربی معمولا به غذاهای ایرانی نزدیک است و به همین دلیل طرفدارانی در بین ایرانی ها دارد. رستوران نسیم لبنان در سال 1388 در مشهد احداث شده و انواع غذاهای لبنانی را به روش کاملا سنتی به مشتریان عرضه می کند. مهمترین ویژگی این رستوران استفاده نکردن از مواد غذایی مضر مانند سوسیس، کالباس، روغن، سس مایونز و برنج است ولی با این حال کمبود این مواد را حس نمی کنید و از امتحان کردن غذاهای متنوع و جدید که هم لذیذ و هم سالم هستند لذت می برید همچنین گفتنی است که رستوران نسیم لبنان 50 نوع پیش غذای فوق العاده خوشمزه دارد که باید قبل از غذا حتما نوش جان کرد و از دست نداد. از ویژگی های این رستوران می توان به محیطی زیبا و ارام اشاره کرد که دکوراسیونی بسیار متفاوت داردو این رستوران دارای قسمت VIP برای پذیرایی از میهمانان و برگزاری جلسات کاری می باشد. هرچند در تمام رستوران های شهر گردشگران و مسافران کشورهای عربی دیده می شوند ولی اینجا به دلیل غذا و حتی نام خاص عربیش میزبان خیلی از این افراد است . خاص ترین غذایی که میتوانید اینجا امتحان کنید شاورما و پیتزا سجوق بسیار خوشمزه است.