sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

عکاسی از مردم محلی و نکات مهم آن

عکاسی از مردم محلی

تماشای مردم محلی یک ناحیه هنگام انجام فعالیتهای روزمره شان فوق العاده جذاب و دلپذیر است اما هنگام عکاسی از مردم محلی در حین کار قضیه کمی فرق می کند و باید اصولی را رعایت کنید و به آنها احترام بگذارید. در این مطلب اصول و نکاتی را در همین رابطه مطرح می کنیم.

درگیری و مشارکت رمز اصلی موفقیت در عکاسی از مردم محلی هنگام فعالیت و کارشان است. باید به نوعی با آنها ارتباط برقرار کنید. اگر به عکس گرفتن از فاصله دور و بدون اطلاع آنها بسنده کنید نتیجه کار چندان دلچسب نخواهد بود و عکسهای جالبی نخواهید داشت. البته برقراری ارتباط در همه شرایط چندان ساده نیست بخصوص اگر کاری که آنها انجام میدهند جزو مشاغل پست باشد و در منطقه یا کشوری فقیر باشند. یک روش خوب این است که به نوعی خودتان را علاقمند به کارشان نشان دهید. حتی اگر امکان دارد از آنها بخواهید که شما را راهنمایی کنند تا بخشی از کار را انجام دهید. در این جور مواقع کمی هم خلاقیت به خرج دهید و سعی کنید کارهای بامزه ای کنید تا کمی فضا بانشاط شود.

برقراری ارتباط  با یک فرد و صحبت کردن با او به این معنا نیست که وقنی می خواهید از او عکس بگیرید حتما باید مستقیم به دوربین نگاه کند. به آنها بگویید که خیلی عادی و طبیعی به کارشان ادامه دهند. سپس اجازه دهید زمان بگذرد تا کم کم حضور دوربین را فراموش کنند و در این شرایط میتوانید طبیعیترین عکسها را بگیرید.

سعی کنید در حین عکاسی از مردم محلی از لنزهای وایدتر استفاده کنید. این کار به شما کمک میکند که بتوانید در فاصله خیلی نزدیک عکس بگیرید و در عین حال تصاویری هم از پس زمینه داشته باشید. در کنار عکسهای نزدیکی که از این افراد میگیرید عکسهایی هم از فاصله دور بگیرید تا آنها را در محیط هم به خوبی نشان دهید. و به هبچ عنوان عکسهای نزدیک از دستان آنها در هنگام کار را فراموش نکنید.

برای پیدا کردن سوژه های خوب، به مناطق کارگری بروید. از دیگران در مورد این مناطق سوال کنید و زمانی که به آن ناحیه نزدیک شدید هرکجا سروصدای عده ای را شنیدید نزدیکتر بروید و بیشتر جستجو کنید.

عکاسی از مردم محلی

به یاد داشته باشید که بسیاری افراد کارهای سخت را با دستمزدهای پایین انجام میدهند و احتمالا از گرفتن مقداری پول از یک خارجی که دوربین بسیار گرانی در دست دارد خوشحال خواهند شد. البته بهتر است کمی صبر کنید چون احتمالا خودشان به این مساله اشاره ای خواهند کرد در غیر اینصورت این کار را نکنید چون ممکن است از نظرشان توهین آمیز باشد.

در ادامه برخی از نکات عکاسی از مردم محلی را از دید برخی عکاسان حرفه ای می خوانید:

به دنبال جزییات بگردید.

در یک عکس بزرگ، جزییات سوژه می توانند حرفهای زیادی بزنند. خودتان را عادت بدهید که در مورد هر سوژه هم عکسهای نزدیک بگیرید و هم دور. در نور کم باید مواظب محو شدن یا تیرگی سوژه باشید. در این مواقع از سوژه بخواهید لحظاتی ثابت در حالتی که میخواهید بایستد تا شما عکستان را بگیرید.اگر روی صورت سوژه موردنظر سایه بود از فلاش یا ابزار مشابه استفاده کنید تا عکسهای باکیفیتی نصیبتان شود.

با افراد مراوده کنید.

هنگام عکاسی از مردم محلی با آنها ارتباط برقرار کنید تا به شما واکنش نشان دهند. با آنها صحبت کنید جوک بگویید و آنها را در کارشان تشویق کنید.

عکاسی از مردم محلی

محیط را نشان دهید.

هنگام عکاسی از مردم محلی عکسهای باز و دور بگیرید تا محیط را کاملا نشان دهید. از این طریق احساس آن افراد را به عنوان جزیی از کل بهتر و دقیقتر نشان میدهید. دقت کنید که سوژه کاملا در وسط فریم نباشد تا عکس طبیعیتری داشته باشید.نماهای نزدیک جزییاتی برای ما به تصویر می کشند اما حقیقت کاری که انجام میدهند را نشان نمیدهند. این نکته را همیشه به خاطر بسپارید.

جستجوگر باشید.

بیشتر محله های کارگری از مناطق توریستی فاصله دارند بنابراین باید از مردم محلی سوال کنید و به دنبال این مناطق بگردید. اگر به دنبال کار یا شغل خاصی میگردید ممکن است پیدا کردنش برایتان سختتر شود اما تلاش خود را بکنید.