sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

فریلنسری در سفر

چطور کار و سفر را همرمان پیش ببریم!؟

فریلنسری-در-سفر

 

برای کسانی که انقدرها پول دارند که بدون دغدغه به سفر بروند خب تکلیف مشخص است. از حالا به این دوستان میگوییم که امیدواریم سفرهای خوبی را داشته باشند! اما برای دیگران چه؟ آیا اینکه ما آنقدرها پول نداریم که کار نکنیم و به سفر برویم بایستی موجب شود کلا برنامه سفر را از سرمان بیرون کنیم!؟ خیر، قرار است قبل از همه برای شما توضیح دهیم فریلنسری چیست و چطور میتواند زمان شما را به راحتی آزاد کند و در خصوص سفر خیالتان را تا حدی در مورد هزینه ها کمتر کند.

افراد بسیاری هستند که در حال سفر و دورکاری و آزادکاری همزمان هستند. اگر بخواهیم صادق باشیم بایستی اول یک مدت این کار را شروع کنید و بعد به عنوان یک منبع درآمد به آن تکیه کنید. قصد داریم ابتدا گزینه های فریلنسری را برای شما بازگو کنیم و سپس قلق ها و به اصطلاح ریزه کاری های آن را برای شما شرح دهیم.

 

فریلنسری چیست؟

فریلنسری چیز جدید نیست. اگر تاریخ را خوانده باشید میدانید که از گذشته های بسیار دور بشر تمایل داشته بعضی از کارها را که خود تخصص و زمان انجام آن را نداشته به دیگران واگذار کند. این واگذاری تا همین چند سال پیش هم به صورت حضوری و با تبادل داکیومنت ها صورت میگرفت. برای مثال من قصد داشتم تایپ و یا ترجمه چند صفحه کتاب را به کس دیگری بدهم، پس بایستی او را میدیدم و برایش توضیح میدادم که چه چیزی میخواهم. خب، همانطور که میدانیم این شیوه دردی از دل مسافران دوا نخواهد کرد! چون شما بایستی در محل حضور میداشتید!

فریلنسری-در-سفر

 

ظهور تکنولوژی فرصت های تازه ای برای کسانی فراهم کرد که اگر قصد کار پاره وقت را دارند هیچ نیازی به بودن آنها در محل نباشد. در واقع میتوان با استفاده از امکاناتی نظیر چت روم ها و یا تماس های ویدئویی و یا حتی نوشتن Content برای فهم صورت مساله هرگونه نیاز برای حضور در محل را برطرف کرد. بنابراین بسیاری از مترجمان، برنامه نویسها، Developerها، تولید کنندگان محتوی و غیره توانستند تنها با داشتن یک لپ تاپ و اینترنت در حال سفر و گشت و گذار به کار و کاسبی هم بپردازند!

 

چه چیزهایی نیاز هست؟

اول از همه شما بایستی فهرستی از توانایی های خود تهیه کنید. مهارت هایی که میتوانید به کمک آنها کسب درآمد کنید. برای مثال شما میتوانید با فتوشاپ کار کنید، میتوانید خوب بنویسید، برنامه نویسی PHP میدانید و یا اینکه قادر هستید یک وب سایت طراحی کنید. چه خوب که به وب سایت هایی مثل این سری بزنید و ببینید چقدر فرصت شغلی و چه میزان تخصص برای فری لنسری وجود دارد.

فریلنسری-در-سفر

 

فارغ از اینکه هر نوع کار فریلنسری اپلیکیشن ها و یا نرم افزارهای تحت سیستم عامل خود را نیازهای خود را دارد چیزی که در بسیاری از فریلنسری ها به عنوان ابزار ضروری ست کامپیوتر همراه و اینترنت است. مشکلی ندارد اگر شما در بخشی از سفر اینترنت ندارید. میتوانید کارهای مربوط به ویرایش آنلاین و یا آپلود مطلب را بعدا انجام دهید، اما بسته به نوع کاری که میکنید داشتن ابزارهایی مثل لپ تاپ و یا تبلت ضروری ست.

 

چطور شروع کنیم؟

برای شروع کردن توقع خود را پایین نگه دارید اما استانداردها را نه! برای ابتدای کار بهتر است توقع را پایین نگه دارید اما قرار نیست از استانداردهای خود کمتر کار کنید. به خاطر داشته باشید، شما در دنیای فریلنسرها هم متوانید دهان به دهان معرفی شوید و این منوط به توانایی شما در انجام کار با کیفیت عالی ست. مخصوصا وقتی که کارفرما ثابت است، هربار انجام دادن کار از طرف شما میتواند به اعتبار شما نزد او قوت ببخشد. همچنین برای خود شما هم بهتر است که با بالاکشیدن و تقویت مهارتهای خود بتوانید در آینده در سطح بالاتری و با درآمد بهتری کار کنید.

 

از کجا کارپیدا کنیم؟

برای شروع میتوانید کارفرمای داخلی پیدا کنید اما اگر توانایی آن را دارید که از پس زبان و بحث پرداخت های بین المللی آن بربیایید میتوانید با کارفرمای خارجی هم وارد کار شوید و به اصطلاح دلار به جیب بزنید! کافیست در گوگل و یا در سایت های کاریابی عبارت کار فریلنسری را جستجو کنید تا لیستی از کارهای پیش رو را مشاهده کنید. برای بسیاری از کسانی که تازه کار هستند تنوع فرصتهای شغلی فریلنسری شگفت آور است.

فریلنسری-در-سفر

 

برای مثال اگر به وب سایت خارجی Freelancer و یا نمونه های ایرانی آن سری بزنید میبینید که دسته بندی ها در آنجا به صورت مهارتنی صورت گرفته است. به این معنی که اهمیتی ندارد شما رشته عمران خوانده اید و یا معماری یا فلسفه! کار به کسی ارجاع داده میشود که بتواند از پس آن بر بیاید. این مهمترین نکته کار فری لنسری ست. یعنی شما بایستی روی مهارت ها تمرکز کنید، روی نرم افزارها، کارهای عملی و غیره.

 

فریلنسری در سفر

برای یک مسافر فریلنسر هم گزینه های ویژه ای هست که بتواند کار و سفر را یک کاسه کند.

وبلاگ نویس در دنیا افراد بسیاری هستند که با وبلاگ نویسی و مطرح شدن در میان جامعه مسافران دنیا برای خود آب و نانی دست و پا کرده اند. اگر تحقیق کنید متوجه میشوید که بسیاری از پلتفرم ها و وب سایتهایی که در زمینه سفر تاپ لیست هستند، تعداد زیادی نویسنده دارند که دائما در حال سفر و نوشتن هستند.

سفرنامه نویسی هم یک ایده خوب است. هرچند که ممکن است این تصمیم کمی زمان بگیرد و برای مطرح شدن نیاز به تلاش بسیاری داشته باشید اما بایستی بدانید ارزشش را دارد که در کنار شغل و کارهای دیگر خود، وب سایت خود را هم برای سفرنامه نویسی راه بیاندازید.

تدریس هم شغلهای فریلنسری رایج است. امروزه تماس های تصویری با کیفیت این امکان را میدهد که شما بتوانید از هرجایی برای تدریس یک موضوع به دیگران اقدام کنید.

طراح گرافیکی از جمله کارهایست که با تقاضای زیاد و بازار کار خوبی در این روزها مواجه است. بسیاری از ابزارهای طراحی هم این روزها دیجیتال هستند و این به معنی این است که شما میتوانید آنها را به راحتی حمل کنید.

عکاسی هم منبع درآمد تازه ای برای مسافران است. کسی که شوق سفر و مهارت و البته ابزار آن را در اختیار دارد میتواند آن را به عنوان یک شغل فریلنسری خوب مدنطر قرار دهد.

باور کنید اگر جستجو کنید بسیاری شغل دیگر برای یک مسافر هست. تورلیدری، فیلم سازی، نوازندگی و بسیاری گزینه های دیگر که با سفر حسابی اجین هستند.

 

یکهو شیرجه نزنید

فریلنسری دنیای جالبیست و از آن خوشتان آمده؟ بسیار عالی، اما قرار نیست در این صورت یکهو کار تمام وقت خود را رها کنید و بدون هیچ پشتوانه ای به سراغ این کار بروید. بنابراین آهسته و پیوسته برای آن آماده شوید. روش آن هم این است که مدتی را به صورت پاره وقت در کنار شغل ثابت خود به اینکار مشغول باشید و بعد زمانی که حس کردید پختگی لازم را دارید برای شروع کار به صورت شغل اصلی تان اقدام کنید.

فریلنسری-در-سفر

 

بسیاری از کسانی که بدون پشتوانه شغل قبلی خود را رها میکنند و به فریلنسری میپردازند از این آگاه نیستند که این شغل میتواند در صورت پیدا نکردن کار و یا رقابتی بودن کار وحشتناک باشد! کسی دوست ندارد اینها را به شما بگوید اما این یک حقیقت است که امروزه در مورد هرچیزی بازار کار بسیار اشباع است و در واقع برای بلند کردن سر در میان سرها بایستی تلاش و صبوری بسیاری کرد.

 

فریلنسری بی نظمی نیست

وقتی کارمند بودید هر روز صبح به صبح خود را از منزل به محل کار میرساندید و در واقع چاره ای جز نظم نداشتید. در محیط کار هم لابد مجبور بودی آهسته حرف بزنید، بیشتر حواستان به کار و رفتارتان باشد. فریلنسری چه باور بکنید و چه باور نکنید نیاز به نظم و مراقبت بیشتری دارد. دلیل آن هم مشخص است. شما خود بازاریاب کار خود هستید و چاره ای جز این نیست که در خصوص آن فنون مذاکره و غیره را بیاموزدید. شما خود بخش ارتباط با مشتری خود هستید، پس قرار است یادبگیرید چطور با آنها در تعامل باشید و به چه صورت حس اطمینان از محصول و خدماتی که ارائه میدهید را منتقل کنید.

 

خود را بالا بکشید

بسته به نیاز کارفرما روز به روز به اصطلاح آپدیت تر باشید. شما به عنوان یک مسافر روز به روز به تجربه تان افزوده میشود و به عنوان یک فریلنسر هم بایستی اطرافتان را همیشه رصد کنید. بایستی ببینید مزیت مهارتی دیگران در مقابل شما چیست و آیا اگر مهارت های خود را توسعه بدهید میتوانید پروژه های بهتری را نصیب خود کنید یا خیر. برای بسیاری از ما این تصور غلط هست که یادگیری یک پروسه دائم نیست و به محیط دانشگاه و کلاس ها و دوره ها ختم میشود.

فریلنسری-در-سفر

 

شما به عنوان یک فریلنسر اهل سفر بایستی این دیدگاه را عوض کنید. بایستی نشان دهید سفر و کار روز به روز در حال ارتقا شماست و روز به روز افراد بیشتری به شما برای سپردن کار اعتماد خواهند کرد. به یاد داشته باشید که نیازهای کارفرمایان دائما در حال تغییر است و علاوه بر آن روز به روز بازارهای تازه ای به روی شما باز میشود که عموما در روزهای اول بسیار نوپا و خلوت تر هستند.

 

این قول را به خود بدهید!

این نکته رازگونه را به عنوان نکته و کلید موفقیت در فریلنسری به گوش بسپارید. همیشه حتی اگر شده کمی، فقط کمی بیشتر از آنچه وظیفه شماست کار کنید و مفید باشد. شاید باور نکنید و شاید قبلا آن را آزموده باشید که تنها کمی بهتر بودن از باقی افراد کافی ست تا شما فاصله زیادی با آنها پیدا کنید. پس در کنار پروژه یک کار بسیار کوچک هم برای دل کارفرما و بدون توقع مالی انجام دهید. این استراتژی به مرور معجزه میکند.

 

حالا با این آزادی چکار میکنید!؟

خب، مدتی گذشته و حالا فهمیده اید میتوان مقطعی و پروژه ای کار کرد و پول در آورد. با باقی زمان آن چکار میکنید!؟ اگر اهل سفر هستید میتوانید لپ تاپ را بزنید زیر بغل و بیفتید به جان جاده. چه چیز بهتر از سفر وقتی بتوان هم کار کرد و هم لذت برد. از یاد نبرید که میتوانید به عنوان یک مسافر فریلنسر مرتبط با این حوزه هم باشید که قبلا در مورد آن نوشتیم. هر کاری که میکنید و هر لذتی که از وقت های خالی خود میبرید مدیون شهامتی ست که شما در انتخاب این راه تازه داشتید.

فریلنسری-در-سفر