sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

سفری آسان‌تر در مشهد با کارت شهروندی «من کارت»

من کارت شهروندی کارت هوشمندی است که قابلیتهای زیادی دارد و مشخصات فردی مالک کارت در حافظه آن ثبت شده است
من کارت مشهد

امروزه در بسیاری از شهرها و کلان‌شهرهای کشور، از بلیت‌های الکترونیکی استفاده می‌شود، در نتیجه شهر مشهد نیز از این قاعده مستثنا نیست. علاوه‌بر بلیت‌های الکترونیکی، کارت‌های شهروندی موسوم به « من کارت »، برای شهروندان در نظر گرفته شده است که امکانات گوناگونی را در خود جای داده است. این کارت شهروندی کارت هوشمندی است که قابلیتهای زیادی دارد و مشخصات فردی مالک کارت در حافظه آن ثبت شده است، بدین ترتیب میتوان خدماتی را که شناسایی خدمت گیرنده در آن الزام دارد نیز ارائه نمود، همانند عضویت در کتابخانه ها، استفاده از خدمات فرهنگسرا ها ، استفاده از تخفیف های ویژه و …

با توجه به گستره خدمات من کارت گردشگران و زائران شهر مشهد هم می‌توانند این کارتها را تهیه کرده و برای تجربه سفری بهتر و راحتتر از آن استفاده کنند.

این کارتها را می توان از مراکز شارژ اتوبوسرانی ، قطارشهری و دستگاه های خودکار فروش و شارژ تهیه نمود.اکنون حدود 3 میلیون و 500 هزار من کارت توزیع شده و می توان گفت مجاوران حرم رضوی حداقل یک من کارت در اختیار دارند. من کارت هایی که بین مردم توزیع می شود قابل استرداد نیست. قیمت من کارت 5000 تومان و بدون شارژ اولیه می باشد. این کارت قابل شارژ مجدد می باشد و شما می توانید از طریق مراکز شارژ و فروش و یا اپلیکیشن موبایل اقدام به شارژ کارت خود نمائید.

 به طور کلی این کارت در حال حاضر این کاربری ها را دارد:

  1. سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی درون شهری –اتوبوسرانی
  2. سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی درون شهری – قطارشهری
  3. پرداخت هزینه پارکینگ های غیرحاشیه ای
  4. استفاده به عنوان کارت شناسایی در سیستم کرایه دوچرخه
  5. پرداخت هزینه نانوایی ها
  6. پرداخت هزینه تایپ و تکثیر

و در آینده این کاربر‌ی‌ها به آن اضافه می‌‌شود:

  1. سامانه هوشمند حمل و نقل درون شهری – تاکسیرانی
  2. سینماها
  3. مراکز فرهنگی هنری
  4. کتابخانه ها
  5. مراکز ورزشی (استخرها و .. )

برای اطلاعات بیشتر و نحوه‌ی دریافت و شارژ این کارت الکترونیک، به این لینک مراجعه کنید.

همانطور که این کارت شهروندی در مشهد سفرهای درون شهری را آسان می‌کند خرید بلیط هواپیما از تراولچی نیز راه مناسبی است برای اینکه آسان و بی دغدغه سفر خود را آغاز کنید.