sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

ایران کشوری زیبا و پر از شگفتی است.که شاید برخی از مناطق آن ناشناخته باشد.در این مقاله تراولچی باداب سورت که از مناطق زیبا و گردشگری استان مازندران به شمار می رود. را به شما معرفی میکند. با ما همراه باشید:

باداب سورت از مناطق زیبا ی گردشگری استان مازندران

درباره باداب سورت

باداب سورت متشکل است.از استخرهایی پر از آب در بسترهایی از سنگ آهک که در کنار هم جمع شده اند.

این گودال های پر از آب رنگارنگ که به صورت پله ای در بالای هم قرار گرفته اند. در استان مازندران واقع شده است. این چشمه ها بصورت کاملا طبیعی شکل گرفته و به یک چشم انداز عالی تبدیل شده اند.

باداب سورت از مناطق کم یاب جغرافیایی است که در طی دوره های پلیست اتن و پیلوزن تشکیل شده است. تعداد انگشت شماری از این مکان ها در دنیا موجود می باشد و اکثر گونه های مشابه از بین رفته اند.

ویژگی ها:

باداب سورت مازندران کاملا طبیعی شکل گرفته است .

دو چشمه مختلف آب گرم آن هزاران سال است. که از کوهی با ارتفاع ۶۰۰۰ فوت بالاتر از سطح دریا می جوشد و به پایین میریزد. زمانی که آب سرد می شود. مواد کربنی و معدنی خود را به شکل یک ماده ژله ای در پشت سر قرار می دهد. که این مواد سفت شده و باعث شکل پله مانند و زیبا ی این منطقه می شوند.

یکی از این چشمه های آب گرم دارای آب شور می باشد که گفته می شود دارای خاصیت درمانی است.و می تواند بیماری هایی مانند رماتیسم و برخی بیماری های پوستی را بهبود ببخشد.

چشمه ی آب دیگر دارای آب تلخ سدیمی است که سرشار از اکسید است.که این امر باعث رنگ نارنجی زیبای آب این چشمه می شود.

نام این مکان تلفیقی از کلمه فارسی آب گازدار و نام قدیمی روستای نزدیک این منطقه می باشد. که به معنای نیرومندی و قدرت می باشد.

زمانی که نور خورشید به این مکان میتابد، این گودال ها به رنگهای قرمز، نارنجی و زرد میدرخشند. همچنین در بعضی مواقع انعکاس آسمان بر روی این گودال ها. باعث ایجاد رنگ های آبی و خاکستری و ترکیبی از آنها می شود.  که مانند یک نقاشی بی نظیر به دست طبیعت می شود. زیبا یی و طبیعت خاص باداب سورت در مازندران این  منطقه را به یک منطقه گردشگری مبدل نموده است.

راه های رسیدن به باداب سورت:

برای سفر به باداب سورت روش های متفاوتی وجود دارد که تراولچی به شما پیشنهاد میکند:

  1. سفر با قطار
  2. راه اول سفر با قطار می باشد.
  3. که می توانید با استفاده از این لینک از تراولچی بلیط قطار خود به مقصد ساری را تهیه کرده. و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید. باید توجه داشته باشید که مسیر ریلی از تهران به ساری وجود دارد. و از برخی از شهرها این مسیر ریلی وجود نداشته و برای رسیدن. به ساری باید به ایستگاه راه آهن تهران بروید.
  4. سفر با هواپیما
  5. راه دوم سفر با هواپیماست.
  6. که می توانید در کوتاه ترین زمان به فرودگاه شهرستان ساری رسیده و از آنجا به باداب سورت بروید. فرودگاه ساری به شهرهای مختلفی همچون تهران، اصفهان و مشهد پرواز داشته.  و می توانید قیمت و روزهای پرواز را از اینجا چک کنید.
  7. سفر با خودروی شخصی
  8. راه سوم سفر با خودروی شخصی است.
  9. اگر قصد عبور از جاده خصوصی را دارید. باید سمت چپ جاده خاکی‌ای  را نظاره گر باشید. که از سه خط طی کردید تا به یک استخر ذخیره آب کشاورزی برسید.کنار این استخر محل پارک خودرو و یک جاده خاکی سر بالایی وجود دارد، که همان جاده معدن است. البته باید آن را تا چشمه‌ها پیاده طی کنید.مگر این که از خودروی شاسی بلند استفاده کنید.
  10. به علت وجود معدن سنگ متروکه باید مراقب ریزش سنگ از بالای کوه باشید.
  11. اما تاکنون گزارشی از ریزش ارائه نشده است. در صورت بی‌احتیاطی، خود فرد خاطی مسئول است.

پس از آن که این جاده خاکی سر بالایی و خصوصی را طی کردید. به یک کانکس نگهبانی می‌رسید که از آن به بعد ورود خودرو ممنوع است. ۳۰ متر جلوتر از آن کیوسک، چشمه‌ها قرار دارند.

اقامت:

کسانی که قصد اقامت در باداب سورت را دارند. می توانند از حسینیه روستای اروست بصورت رایگان استفاده نمایند. همچنین اگر مایل به اقامت بیشتر باشید. پیشنهاد میکنیم که در ساری هتل رزرو کرده. و از مناطق زیبای ساری نیز لذت ببرید. برای رزرو هتل در ساری کلیک کنید.

توصیه ها:

گرچه باداب سورت یک مکان ارزشمند و فوق العاده گردشگری است. اما دسترسی به آن کمی دشوار است. این منطقه در شمال ایران در ۶۰ کیلومتری شهر ساری واقع شده است. و برای رسیدن به باداب سورت باید از جاده های کوهستانی و سخت عبور کنید.

تراولچی به شما توصیه می کندکه به دلیل صعب العبور بودن مسیر باداب سورت. افرادی که دارای بیماری های تنفسی و ناراحتی های قلبی هستند در سفر خود به این مکان تجدید نظر کنند.