sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

پاسپورت یا گذرنامه سندی است که توسط دولت یک کشور صادر می شود. پاسپورت یک مجوز ورود یا خروج از کشور می باشد. و اعتبار آن به نوعی نشان دهنده اعتبار شهروندان آن کشور است. (راهنمای کامل گرفتن پاسپورت ).  تراولچی در این مقاله معتبرترین پاسپورت های جهان را در سال ۲۰۱۹ به ترتیب به شما معرفی میکند. با ما همراه باشید:

معتبرترین پاسپورت های جهان

هر ساله موسسات مختلفی در جهان به بررسی اعتبار سنجی پاسپورت کشورهای مختلف می پردازند. و لیستی ارائه می کنند. که بر اساس آیتم های مختلف گذرنامه های کشورهای مختلف را رتبه بندی می کنند. در این مقاله از رتبه بندی شرکت پاسپورت ایندکس استفاده شده است:

پنج پاسپورت برتر دنیا:

در زیر رتبه ۱ تا ۵ معتبرترین پاسپورت های جهان را داریم که از بیشترین تا کمترین رتبه بندی شده اند:

  1. امارات متحده عربی
  2. آلمان
  3. دانمارک. سوئد. لوکسبورک. فنلاند. ایتالیا. سنگاپور. فرانسه. هلند. بلژیک. استرالیا، اسپانیا. پرتغال، نروژ، سوئیس، کره جنوبی، امارات متحده امریکا.
  4. یونان، ژاپن، انگلیس، ایرلند، کانادا.
  5. جمهوری کشور چک، مالتا، مجارستان، ایسلند.

در این گزارش کشورها در ۹۲ رده رتبه بندی شده اند. این رتبه بندی بر اساس تعداد کشورهایی است که دارنده پاسپورت مورد نظر می تواند بدون ویزا به آنها سفر کند.

در ادامه توجه شما را به رتبه هی ۸۸ تا ۹۲ این لیست جلب میکنیم که دارای بدترین (بی اعتبارترین) گذرنامه های جهان می باشند:

بی اعتبارترین پاسپورت های دنیا:

۸۸. سومالی

۸۹. سوریه

۹۰. پاکستان

۹۱. عراق

۹۲.افغانستان

دارندگان پاسپورت امارات متحده عربی با اجازه مسافرت به ۱۶۸ کشور بدون ویزا در صدر این لیست قرار دارند. و دارندگان پاسپورت افغانستان با نمره ۳۰ در پایین ترین رده این لیست قرار گرفته اند. ایران با نمره ۴۲  در این فهرست در رتبه ۸۶ قرار گرفته است.

شکل زیر نشان دهنده میزان اعتبار پاسپورت های جهان در قالب یک نمودار می باشد:

نمودار معتبرترین پاسپورت های جهان