sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی
۱۱ نکته برای داشتن سفر هوایی خوب

احتمال اینکه در شرایط اضراری حین پرواز قرار بگیرید خیلی کم شده است، بطوری که در سال ۲۰۱۵ سازمان بین المللی حمل و نقل هوایی میزان تلفات هواپیمایی را ۲۲/۰ اعلام کرد که این رقم معادل یک حادثه برای هر ۴.۵ میلیون پرواز می باشد. با این حال تراولچی به شما ۱۱ نکته ای را پیشنهاد میکند که علاوه بر ایمنی بالاتر سفر، باعث می شود پرواز و سفر هوایی خوب و خوشایندتری را تجربه نمایید:

لباس مناسب:

بهترین لباسی که میتوانید بپوشید لباس های نخی در تابستان و لباس های پشمی در زمستان است. چرا که علاوه بر متعادل نگه داشتن دمای بدن، پشم و پنبه به طور طبیعی مانع از شعله ور شدن لباس در مواقع اضطراری می شود، به همین دلیل است که در استانداردهای ساخت صندلی های هواپیما استفاده از این مواد طبیعی اجباری است.

بعلاوه لباس هایی راحت بپوشید که بتواید به راحتی حرکت کنید و در صورت لزوم خود را نجات دهید. به خانم ها پیشنهاد می شود که از پوشیدن جوراب و دامن اجتناب کنند، پوشیدن شلوار انتخاب بهتری می باشد. همچنین توصیه می شود که کفش های کتان راحتی بپوشید. پوشیدن کفش های پاشنه بلند حین پرواز انتخاب صحیحی نیست!

یک کیف اضطراری آماده کنید:

کیف دستی شما باید تنها محتوی وسایل ضروری شما مانند کیف پول، پاسپورت، پول نقد، کارت های اعتباری، دارو و یک لیست از شماره تلفن های ضروری باشد. این کیف باید کوچک و به اندازه ای باشد که در جیب ژاکت شما جا شود یا می توانید از کیف های کمری یا کیف شانه ای کوچک استفاده نمایید. هیچ گاه در حین پرواز این کیف را از خود جدا نکنید چرا که در مواقع اضطراری شما تنها ۹۰ ثانیه فرصت دارید تا خود را به درب خروج اضطراری هواپیما برسانید.

نکته ای برای داشتن یک سفر هوایی خوب 
یک کیف اضطراری درست کنید

تعداد وسایل الکترونیکی همراه خود را به حداقل برسانید:

برخی از مسافران عادت به حمل کردن وسایل الکترونیکی متعددی مانند لپ تاپ و … دارند. بخصوص اگر در یک سفر کاری باشد بنظر می رسد وجود لپ تاپ ضروری است، اما این درست نیست. شما میتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را در یک هارد اکسترنال و یا در فضاهای ابری و یا هر دو ذخیره نموده و اینگونه از امنیت اطلاعات خود مطمئن شوید.

شما باید از قرارگیری وسایل الکترونیک خود در وضعیت مناسب اطمینان حاصل نمایید. حتما از سازگار بودن ولتاژها با دستگاه خود اطمینان حاصل نمایید.

به آموزش ویدیویی قبل از پرواز و توصیه های مهماندار با دقت گوش دهید:

حتی اگر فکر میکنید که دستورالعمل های مواقع اضطراری را میدانید و بارها به انها گوش داده اید، باز هم به توضیحات مهماندار دقت نمایید زیرا شرایط هر پرواز متفاوت می باشد.

همواره کمربند ایمنی خود را ببندید و آن را حین پرواز باز نکنید چرا که امکان دارد نقص های فنی که در حین پرواز بوجود می آید برای شما مشکلات پزشکی مانند شکستگی بدن را بوجود اورد.

به اطراف خود توجه کافی داشته باشید:

حتما درب های خروج اضطراری و موقعیت مکانی آنها نسبت به خود را برآورد کنید تا در صورت لزوم سریع تر خود را به آنها برسانید.

همسایگان مزاحم خود را نادیده بگیرید:

با توجه به مسافرانی که با بی ملاحظگی برای شما مزاحمت ایجاد میکنند تنها ذهن خود را برآشفته کرده و باعث می شوید که هر لحظه پرواز برای شما عذاب اور باشد . پس تراولچی به شما پیشنهاد میکند که با قرار دادن هدفون در گوش های خود نسبت به آنها کاملا بی اعتنا بوده و از سفر خود لذت ببرید.

نکته ای برای داشتن سفر هوایی خوب: 
با گذاشتن هندزفری همسایگان مزاحم خود را نادیده بگیرید.

جای خوب= مسئولیت بیشتر

اگر از مسافران خوش شانسی هستید که در نزدیکی درب خروج اضطراری نشسته اید، باید دستورالعمل های نوشته شده بر روی درب را بطور کامل مطالعه کنید تا در صورت لزوم بتوانید وظایف خود را به درستی انجام دهید. زمانی که شما صندلی نزدیک به درب خروج را رزرو میکنید مانند این است که قبول کرده باشید تا در مواقع اضطراری به سایر مسافرین کمک کنید تا از هواپیما خارج شوند.

سعی کنید در هنگام پرواز از نوشیدنی های الکلی استفاده ننمایید.

گرچه نوشیدنی برای برخی از افراد از لذت های سفر محسوب می شود اما پیشنهاد میکنیم که از نوشیدنی در حین پرواز اجتناب کرده و یا بسیار کم استفاده نمایید زیرا الکل هوشیاری شما را کم کرده و باعث کم آب شدن بدن شما می شود که این حالات، حالات ایده الی برای سفر هوایی نیست.

به خدمه هواپیمایی احترام بگذارید:

به خدمه هواپیمایی به چشم افرادی نگاه کنید که قرار است در مواقع اضطراری محافظ جان شما باشند، و در زمانی که تایم آزاد دارند برای شما نوشیدنی و خوراکی سرو میکنند، پس زمانی که به شما می گویند نمیتوانید نوشیدنی یا غذای بیشتری داشته باشید تنها به انها لبخند زده و تشکر کنید.

در مواقع اضطراری اول ماسک اکسیژن خود را قرار داده و سپس به دیگران کمک کنید و بعد از آن از خود سلفی بگیرید!

فضای مجازی عالی ست اما بهترین راه برای مدیریت بحران در مواقع اضطراری در طول پرواز نیست. بجای انکه با ماسک اکسیژن خود عکس بگیرید، سعی کنید که موقعیت درب های خروج اضطراری را شناسایی کرده و اضطراب خود را کنترل نمایید و زمانی که همه چیز به حالت نرمال بازگشت و جای نگرانی وجود نداشت می توانید این عکس تاریخی را گرفته و دوستان مجازی خود را تحت تاثیر قرار دهید.

نکته ای برای داشتن یک سفر هوایی خوب : اول ماسک اکسیژن خود را بزنید بعد سلفی بگیرید!

تنها چیزی را که نمیتوانید از دست بدهید، زندگیتان است!

این نکته واقعا ضروری است و نیازی به توضیح بیشتر ندارد.