sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

کانادا دومین کشور پهناور جهان بوده که قوانین بسیار خوب آن باعث شده که ایرانیان اخذ ویزای کانادا را در صدر اولویت خویش قراردهند. از طرفی اخذ ویزای کانادا به مراتب آسان تر از اخذ ویزای شینگن می باشد و همین امر محبوبیت کانادا را بین ایرانیان چندین برابر کرده است. در این مقاله تراولچی سعی دارد که شما را با نحوه اخذ ویزای توریستی کانادا آشنا نماید. با ما همراه باشید:

اخذ ویزای کانادا

جالب است بدانید که ویزای توریستی کانادا به ویزای اقامت موقت کانادا معروف می باشد. موارد کاربردی این نوع ویزا برای گردشگری، دیدار اقوام و شرکت در دوره ای کوتاه مدت آموزشی می باشد. در گذشته ویزای توریستی کانادا، با اعتبار چهارماهه صادر میشد. اما امروزه بصورت ویزای مولتی و با اعتبار پنج ساله صادر میگردد.

ویزای مولتی کانادا (Multiple Entry)

به این ویزا ویزای ۵ ساله نیز گویند و اجازه ورود و خروج مکرر را به دارنده این نوع ویزا می دهد. ذکر این نکته ضروری است که دارندگان این ویزا اجازه حداکثر ۶ ماه اقامت را در هر ورود خود به کشور کانادا دارند.

جالب است بدانید که این ویزا ۱۰ سال اعتبار دارد. اما از آنجایی که اعتبار پاسپورت ایرانیان ۵ سال می باشد، از این ویزا هم می توان به مدت پنج سال استفاده نمود.

توجه: تصمیم گیری در مورد زمان اعتبار ویزا و یک یا جند بار ورود بودن آن به عهده سفارت است و امکان دارد که اعتبار ویزا به تشخیص سفارت کمتراز شش ماه تعیین گردد.

مراحل درخواست ویزای کانادا

برای درخواست اخذ ویزای توریستی کانادا به دو روش می توان اقدام کرد:

  1. ۱.ثبت نام آنلاین ویزای کانادا
  2. ۲.مراجعه حضوری به سفارت

برای ثبت نام آنلاین ابتدا باید یک حساب کاربری ثبت نمایید. سپس از طریق آن به ثبت درخواست اقدام نموده و پس از واریز آنلاین هزینه ثبت نام کد رهگیری دریافت نمایید. توجه داشته باشید که تمامی مراحل پیگیری جواب ویزای کانادا از طریق همین شماره پیگیری می شود.

توجه داشته باشید که پر کردن دقیق فرم ۵۲۵۷ مهمترین عامل در موافقت با درخواست شما می باشد پس توصیه می کنیم که این فرم را با مشاوره موسسات معتبر تکمیل نمایید. روش ثبت آنلاین هزینه کمتری در مقابل مراجعه به سفارت داشته و امکان پیگیری پرونده بسیار ساده تر و سریع تر می باشد و به دلیل تعطیلی سفارت کانادا در ایران بهترین گزینه برای ایرانیان ثبت نام آنلاین می باشد.

مراحل کلی ثبت نام آنلاین ویزا کانادا:

  • ۱.ایجاد حساب کاربری و تکمیل فرم در سایت رسمی سفارت کانادا
  • ۲.تکمیل فرم های درخواست ویزا
  • ۳.پرداخت آنلاین هزینه های مربوط به ویزا و انگشت نگاری
  • ۴.دریافت برگه تاییده درخواست به همراه شماره پیگیری
  • ۵.دریافت نامه انگشت نگاری
  • ۶.حضور در یکی از سفارت خانه های کانادا برای انگشت نگاری
  • ۷.بررسی نهایی و اعلام قبول درخواست ویزا
  • ۸.مراجعه مجدد به سفارت برای تحویل پاسپورت و اخذ ویزا

ثبت نام حضوری روش دوم اخذ ویزای توریستی کانادا است. در این روش متقاضی به یکی از وک های دفاتر VFSمراجعه کرده و ضمن ارائه دستی مدارک  ترجمه شده و تکمیل فرم های مربوطه اقدام به انگشت نگاری کرده و به کشور باز میگردد. آدرس ایمیل ثبت شده هنگام پر کردن فرم های ثبت نام ویزا پل ارتباطی متقاضی و سفارت کانادا خواهد بود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

۱.ارائه یک قطعه عکس ۳.۵*۴.۵ با زمینه سفید که اخیراً گرفته شده باشد.

۲.ارائه گذرنامه که دارای یکسال اعتبار باشد و همچنین پاسپورت های قبلی که دارای مهر ویزا هستند.

۳.ترجمه شناسنامه و کارت ملی

 ۴.ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر

۵.ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل در صورت همراهی فرزندان

۶.تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی برای هر یک از متقاضیان بصورت جداگانه

۷.مدارک مالی شامل نامه تمکن بانک به زبان انگلیسی و ممهور به مهر أمور بین الملل بانک به همراه گردش چهارماهه جساب که نشان دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. درصورتی که گواهی سپرده بلندمدت گواهی خرید سهام یا أوراق بهادار ، سند اتومبیل و اجاره نامه دارید نیز ارائه دهید.

توجه داشته باشید که مدت اعتبار نامه تمکت مالی و ریزپرینت چهار ماه آخر، یک ماه می باشد.

 ۸.ترجمه اسناد ملکی

۹.مدارک شغلی برای کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت ( با ذکر تاریخ شروع به کار. عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر، مدت زمان موافقت شده با مرخصی با ذکر سفر به کانادا). ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر ، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر و ترجمه حکم کارگزینی.

سایرین

  • کارفرمایان: ترجمه آگهی تاسیس، آگهی تغییرات و آگهی تصمیمات شرکت در روزنامه رسمی. ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی دو ماه آخر کارمندان. ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده. نامه تمکن بانک شرکت. ریزپرینت ۴ ماه آخر به لاتین .
  • تجار: ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی. ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده. ترجمه لیست پرداخت بیمه.
  • پزشکان: ترجمه پروانه دائم طبابت . کارت نظام پزشکی. ترجمه پروانه مطب. ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و ترجمه لیست پرداخت بیمه.
  • مهندسان: ترجمه پروانه نظام مهندسی یا جواز ساخت.
  • کارخانه داران و صاحبان مشاغل آزاد: ترجمه پروانه بهره برداری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و ترجمه لیست پرداخت بیمه.
  • بازنشستگان: ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی ( در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه شود.)

۱۰.دعوت نامه:شامل مشخصات کامل دعوت کننده و متقاضی، نسبت. دلیل سفر متقاضی. آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت. و هرگونه موارد مرتبط دیگر. (دعوت نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر ثبت Notray Publicبرسد.)

مدارک فرد دعوت کننده:

ارائه کارت شهروندی، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی یا کارت اقامت از سوی فرد دعوت کننده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت کننده شامل گواهی اشتغال به کار ، نامه بانک، برگه های مالیاتی و فرم های T1 یا T4 تاثیر زیادی روی نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارند.

توجه

در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت کانادا الزامی است.

ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند. ( رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آنها را همراهی نمی کند.)

پیگیری جواب ویزای کانادا

در روش ثبت نام آنلاین ویزای کانادا هر متقاضی به حساب کاربری خود در سایت رسمی سفارت کانادا مراجعه کرده و پس از درج شماره پیگیری و تاریخ تولد (میلادی) می‌تواند در جریان آخرین آپدیت‌ پرونده خود قرار بگیرد. مشخص است که پیگیری درخواست ویزای کانادا از طریق مراجعه به حساب کاربری بسیار ساده‌تر است و احتمال با خبر نشدن از آپدیت‌های پرونده به حداقل کاهش می‌یابد.

در روش مراجعه حضوری پیگیری جواب ویزا کانادا کمی دشوارتر بوده و عموما مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد می‌کند. هماهنگونه که اشاره شد در این روش ایمیلی که متقاضی در هنگام مراجعه به دفاتر بیومتریک و پر کردن فرم‌های مربوط درج می‌کند، پل ارتباطی وی با سفارت خواهد بود. در بسیاری از مواقع متقاضیان دیر متوجه ایمیل ارسالی از سوی سفارت می‌شوند و یا پیام ارسالی به فولدر Spam رفته و درخواست کننده ویزا کانادا اصلا متوجه ایمیل نمی‌شود. از آنجایی که برای مثال متقاضی تنها ۳۰ روز از زمان صدور نامه انگشت نگاری فرصت دارد به یکی از دفاتر انگشت نگاری سفارت کانادا مراجعه کند، عدم اطلاع به موقع می‌تواند مشکلات بسیاری را موجب شود. از سوی دیگر بعضا مشاهده شده‌است مدارک ارائه شده به دفاتر انگشت نگاری سفارت کانادا در زمان پر کردن فرم‌ها و یا پس از آن به هر دلیلی مفقود می‌شوند! حال آنکه در روش ثبت نام آنلاین مدارک در فرم مربوطه آپلود شده و امکان مفقود شدن وجود ندارد.